مخاطب‌شناسی رمز موفقیت در انتقال ارزش‌های دفاع‌مقدس به جوانان است

تربت‌حیدریه- ایرنا- پیشکسوت دوران دفاع مقدس اهل تربت‌حیدریه گفت: بهترین و مهمترین اصل در انتقال فرهنگ و ارزش‌های دفاع‌مقدس به نسل امروز و بخصوص افرادی که آن دوران را درک و لمس نکرده‌اند، مخاطب‌شناسی است.

"حسین زنگنه" پاسدار بازنشسته و معاون سیاسی سابق فرمانداری تربت حیدریه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مفهوم مخاطب‌شناسی بدان معناست که راوی بداند برای چه گروه سنی و با چه سطح دانش، قصد بیان خاطرات را دارد.
وی بیان کرد: شرط بعدی برای برقراری ارتباط موثر و تاثیرگذاری در انتقال فرهنگ دفاع‌مقدس، صداقت در گفتار و التزام عملی به آنچه بر زبان جاری می‌شود و نیز پرهیز از اغراق و تحریف است.

مسوول هیات عاشقان ثارالله تربت‌حیدریه ادامه داد: با کمال تاسف برخی افراد که در زمره نسل جبهه و جنگ نیستند، با خواندن چند جلد کتاب یا شنیدن خاطرات رزمندگان اقدام به تعریف همراه با تحریف آن دوران می‌کنند و بدتر اینکه گاه برای خودنمایی به دروغ و اغراق نیز متوسل می‌شوند.

وی با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب، اظهار داشت: تاکید معظم له بر بیان صادقانه روایت جنگ و امتناع از تحریف و اغراق آن است.
زنگنه در ادامه از نحوه برپایی برخی برنامه‌های هفته دفاع مقدس در رده‌های پایین یا میانی انتقاد کرد و گفت: مسوولان از دولتی کردن مراسم باید امتناع ورزیده و کار را به دست مردم بسپارند.
این رزمنده دفاع مقدس که خود دارای پنج فرزند است، بیان داشت: آنچه که اینک شاهد آن هستیم، بیان خاطرات دوران دفاع مقدس و در پایان تجلیل از چند پیشکسوت و جانباز یا خانواده معظم شاهد است و بدتر اینکه هیچ رد و نشانی از حضور کودکان، نوجوانان و جوانان در این محافل مشاهده نمی‌شود.

مخاطب‌شناسی رمز موفقیت در انتقال ارزش‌های دفاع‌مقدس به جوانان است

سرپرست هیات رزمندگان اسلام تربت‌حیدریه اضافه کرد: این در حالی است که حضور جوانان و نوجوانان در طول هشت سال مشهود و قابل توجه بوده است، حال چرا نباید نسل نوجوان و جوان امروز ما از آن همه رشادت، بی‌خبر بمانند؟!
زنگنه در ادامه به فعالیت خود به عنوان رزمنده در جبهه اشاره و اظهار کرد: روزی که جنگ تحمیلی آغاز شد، مشغول انجام خدمت مقدس سربازی در گروهان دژبان لشکر ۷۷ خراسان بودم.
وی افزود: بعد از یک هفته به صورت داوطلبانه عازم جبهه شده و در گردان ۱۶۳ رزمی منطقه سومار به مدت ۶ ماه مشغول رزم بودم.

مخاطب‌شناسی رمز موفقیت در انتقال ارزش‌های دفاع‌مقدس به جوانان است

معاون سیاسی سابق فرمانداری تربت‌حیدریه همچنین گفت: مدتی نیز به صورت داوطلبانه به منطقه جنوب رفته و در گروهان دژبان مشغول خدمت بودم تا اینکه در آذر ماه سال ۱۳۶۰ دوران خدمت سربازی من تمام شد و بلافاصله جذب سپاه پاسداران ناحیه تربت‌حیدریه شدم.

زنگنه افزود: در سال ۱۳۶۱ بعد از گذراندن دوره‌های آموزش، مجدداً به جبهه اعزام و در عملیات مسلم بن عقیل شرکت کرده و در همین عملیات به صورت سطحی مجروح شدم.
وی تصریح کرد: بعد از پایان دوره نقاهت و رفع کسالت به عنوان فرمانده نخستین گردان سازماندهی شده در تربت‌حیدریه راهی جبهه شده و در عملیات بدر شرکت و در همین عملیات در اثر اصابت تیر به گردن، دچار آسیب نخاعی از ناحیه گردن شدم.

حاج حسین زنگنه اکنون علاوه بر انجام فعالیت های فرهنگی و سیاسی در راستای جهاد تبیین و دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی، در قالب هیات های مذهبی به انجام امور انسان دوستانه مشغول است. 
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha