۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۸
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85240183
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه بجنورد ۶ رشته تحصیلی جدید دایر کرد

۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۸
کد خبر: 85240183
دانشگاه بجنورد ۶ رشته تحصیلی جدید دایر کرد

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه بجنورد گفت: ۶ رشته در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی جدید به مجموع رشته های تحصیلی این مرکز آموزش عالی افزوده شد.

محمد شیخ زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این رشته های تحصیلی در مقع کارشناسی شامل آموزش ریاضی و فیزیک، علوم و مهندسی باغبانی و مهندسی گیاه پزشکی و در مقطع کارشناسی ارشد شامل مهندسی شیمی گرایش فرایند جدا سازی و مهندسی شهرسازی است.

وی افزود: برای سال تحصیلی جدید ۳۴۰ دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد در ۳۴ رشته تحصیلی ثبت نام کرده اند و ثبت نام دانشجویان در مقاطع کارشناسی نیز از هفته آینده شروع خواهد شد.

شیخ زاده یادآور شد: با احتساب دانشجویان جدید پنج هزار دانشجو در دانشگاه بجنورد در دانشکده های فنی و مهندسی، علوم اداری و اقتصادی، علوم انسانی، علوم پایه و دانشکده هنر و کشاورزی زیر نظر ۱۸۳ عضو هیات علمی و ۱۳۰ نفر یاور علمی تحصیل خواهند کرد.

راه اندازی ۲ رشته تحصیلی مشارکتی

رییس دانشگاه بجنورد گفت: این مرکز آموزش عالی با همکاری دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی ۲ رشته تحصیلی جدید به صورت مشارکتی برای بورس دانشجو معلمان راه اندازی کرد.

وی افزود: طرح بورس دانشجو معلم برای نخستین بار در سطح کشور با مشارکت دانشگاه های برتر اجرا شده است که در این استان نیز دانشگاه بجنورد با دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی برای ایجاد رشته های جدید در علوم پایه مشارکت دارد.

شیخ زاده ادامه داد: این دانشجویان در سال تحصیلی جدید جذب دانشگاه بجنورد خواهند شد و در این مرکز آموزش عالی ۲ سال آموزش خواهند دید.

به گفته وی؛ این طرح در راستای هم افزایی دانشگاه ها، استفاده از فضاهای آموزشی، رفاهی و خوابگاهی، امکانات و تجهیزات دانشگاه ها، جذب دانشجو معلم و رفع کمبود معلم اجرا می شود.

دانشگاه بجنورد، یکسال پس از تاسیس استان خراسان شمالی در سال ۱۳۸۴ با پذیرش دانشجو در ۲ رشته کارشناسی پا گرفت که اکنون شمار رشته های آن به ۵۳ رشته در مقاطع مختلف رسیده است.

حدود ۳۰ هزار دانشجو دختر و پسر در ۳۳ مرکز شامل دانشگاه‌های دولتی، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور، فنی و حرفه ای، جامع علمی و کاربردی و فرهنگیان خراسان شمالی زیر نظر ۵۲۱ عضو هیات علمی تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha