ماموریت‌های حوادث ترافیکی اورژانس مشهد ۱۳ درصد افزایش یافت

مشهد- ایرنا- رییس اورژانس پیش‌ بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان ماموریت‌های مرتبط با حوادث ترافیکی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه، طی ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۳ درصد رشد داشته است.

دکتر علی یزدانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این بازه زمانی ۳۲ هزار و ۴۴۹ حادثه ترافیکی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد رخ داده است که منجر به ۱۵۳ فوتی، پنج هزار و ۵۳۶ درمان در محل و انتقال ۲۷ هزار و ۶۲۸ مصدوم به بیمارستان شده است.

وی بیان کرد: میزان مصدومان ناشی از حوادث ترافیکی در نیمه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود سال حدود ۱۴ درصد افزایش یافته است.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این مدت ۱۸۷ هزار و ۲۷۸ ماموریت در مناطق زیرپوشش این دانشگاه انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱.۵ درصد رشد یافته است .

وی خاطر نشان کرد: حدود ۱۶ درصد از ماموریت های اورژانس طی این مدت مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

یزدانی افزود: از مجموع ماموریتهای اورژانس ۱۱۵ در نیمه نخست امسال در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۱۷۹ هزار و ۲۱۲ ماموریت در محدوده شهری و بقیه در محدوده خارج از شهرها انجام شده است.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۹۹ پایگاه شهری، ۶۵ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha