۵ مهر ۱۴۰۲، ۹:۵۳
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85240266
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شهرری: توجه به فرهنگ در جامعه تحول ایجاد می‌کند

شهرری - ایرنا - امام جمعه شهرری توجه به فرهنگ را موجب ایجاد تحول در جامعه خواند و گفت: مقوله فرهنگ اگر در متن جامعه قرار گیرد تحول ایجاد می شود، چرا که هر جا به موضوع فرهنگ توجه بیشتری شده توفیقات بهتری در آن جامعه به دست آمده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری اظهار داشت: استقلال هر کشور در گرو اقتدار فرهنگی، نظامی و اقتصادی است که بطور قطع نظامی و اقتصادی تحت الشعاع اقتدار فرهنگی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در آستانه هفته وحدت و روز اخلاق و مهرورزی قرار داریم لازم است بدانیم در قرآن و روایات معتبر بیش از ۱۰۰ویژگی اخلاقی از شخصیت پیامبر مهربانی حضرت محمد(ص) نقل شده است که رویکردهای اخلاقی و دینی آن در جامعه امروز احساس می شود.

امام جمعه شهر ری ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، آغاز سال تحصیلی جدید و بهار دانش و علم اندوزی را به همه دانش آموزان و معلمان تبریک گفت.

وی همچنین قرار داشتن در ماه پر خیر و برکت ربیع الاول و مناسبت های ولادت پیامبر رحمت (ص) و امام جعفر صادق(ع) را تبریک گفت و در ادامه به ذکر روایات و احادیثی از پیامبر اکرم(ص) در رابطه با اهمیت دین و سلاح فرهنگ پرداخت.

حجت الاسلام شاهچراغی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) و سایر دستگاه های فرهنگی شهرستان خواست تا با تشکیل نشست های تخصصی فرهنگی و تقویت انگیزه های دینی و اجرای تصمیمات کارشناسی شده، نسبت به ایجاد توفیقات فرهنگی در شهرستان اقدام کنند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری نیز در این نشست با تاکید بر تشکیل منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی گفت: تصمیم های فرهنگی شهرستان باید بومی سازی و اجرای دستورالعمل های اجرایی بر اساس ظرفیت های فرهنگی شهرستان پایه ریزی شود.

محمد بشارت با اشاره برگزاری مراسم تجلیل از موکب داران ری و تهران در ایام هفته فرهنگی شهرستان افزود: با توجه به انجام برنامه ها و فعالیت های فرهنگی در شهرستان لازم است تا یک برنامه به عنوان برنامه شاخص فرهنگی و دینی قبله تهران به آحاد جامعه معرفی شود که برنامه تجلیل از موکب داران دلدادگان اربعین می تواند یکی از این برنامه ها باشد.

وی اظهار داشت: وجود حضرت سیدالکریم (ع) در دیار ری به عنوان محور گرایش و مغناطیس تمام فعالیت های فرهنگی و دینی و این موهبت و ظرفیت عظیمی است که مسئولان و دست اندرکاران موضوعات فرهنگی باید با تاسی از آن و بهره گیری از انوار نورانی حول محور این مضجع شریف حرکت کنند.

هر یک از اعضای جلسه برنامه های پیش بینی شده خود را در هفته فرهنگی شهرستان ری اعلام و نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

پیشنهاد نامگذاری روزهای هفته فرهنگی ری واختصاص هر روز به نام هر یک بخش های شهرستان، تجمع دانش آموزان پسر شهرستان در آستان مقدس، تجمع خادمان و کسبه و اصناف در روز ولادت حضرت سیدالکریم(ع) و اهدای گل در آن روز، برپایی میز خدمت در حرم مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، برنامه های افتتاحیه و اختتامیه هفته فرهنگی، وحدت رویه در انجام امور تبلیغیات محیطی و رسانه ای از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مصوباتی را در پی داشت.

در این جلسه نیز از خانواده مرحوم سید وحید ظهوری استاد دانشگاه، مدافع سلامت و از فعالان فرهنگی و موثر در امور مهاجران شهرستان به پاس تلاش در حوزه های فرهنگی و علمی قدردانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha