۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۹
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85240334
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فیلم کوتاه "مادر" از کردستان در ژاپن درخشید

۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۹
کد خبر: 85240334
فیلم کوتاه "مادر" از کردستان در ژاپن درخشید

سنندج- ایرنا- جایزه دوم ۲ سالانه عکس و فیلم نیکون ژاپن به فیلم "مادر" به نویسندگی و کارگردانی آرمین پورمحمد از تولیدات حوزه هنری استان کردستان رسید.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی حوزه هنری استان کردستان، با اعلام برگزیدگان بخش فیلم کوتاه سی و چهارمین جشنواره بین المللی ۲ سالانه فیلم و عکس نیکون در کشور ژاپن که با موضوع "گام های بعدی" برگزار شد، فیلم کوتاه "مادر" به کارگردانی "آرمین پورمحمد" تولید حوزه هنری استان کردستان براساس انتخاب هیات داوران این جشنواره "متشکل از هنرمندان و اساتیدی از چند کشور دنیا" جایزه دوم این جشنواره را از آن خود کرد.

این فیلم کوتاه داستانی، روایتگر تلاش فرزندی است تا نابینا شدن خود بر اثر جنگ را از مادر پیرش پنهان کند.

فیلم مادر پیش از این در سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه ای تهران نیز حضور داشته است و در رقابت با ۲۶ اثر راه یافته بخش نهایی جشنواره نیکون ژاپن، این موفقیت را کسب کرد.

آرمین پور محمد متولد ۱۳۷۲ کارشناس سینما است و پیش از این با ۲ فیلم کوتاه "کرگدن و گمشده" به تهیه کنندگی حوزه هنری کردستان در جشنواره‌های متعدد از جمله فیلم کوتاه تهران، فیلم مستقل خانه سینما، نهال، امید، فیلم دانشجویی سیمرغ و جشنواره فیلم کردی سلیمانیه حضور داشته است.

کسب عنوان بهترین فیلم جشنواره سلیمانیه با فیلم کرگدن از جمله کارنامه این کارگردان کردستانی است.

جشنواره نیکون ژاپن در ۲ مرحله داوری شده است آثار برتر این جشنواره پس از اکران‌های عمومی و آنلاین براساس آرای هیئت داوران معرفی شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha