۱۹ هزار و ۳۱۰ نفر از آموزش های فنی و حرفه ای در لرستان بهره مند شدند

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان گفت: امسال ۱۹ هزار و ۳۱۰ نفر از آموزش های فنی و حرفه ای این استان بهره مند شده اند که از این مجموع ۱۲ هزار و ۲۷ نفر مرد و هفت هزار و ۲۸۲ نفر زن بودند.

"حشمت الله معتمدی" روز جمعه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: امسال در حوزه آسیب دیدگان اجتماعی ۱۳۹ نفر، ۷۰ فرد معلول، ۲۶ تبعه خارجی، ۷۴ دانش آموخته دانشگاهی و ۴۷۴ دانشجو، ۲۰۳ زن خانه دار، زنان سرپرست خانوار ۵۱۹ نفر، ۶۳۷ زندانی، سه هزار و ۲۴۵ سرباز وظیفه و ۹۴ کودک کار و ۲۸۱ معتاد بهبود یافته از آموزش های فنی و حرفه ای استان بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای ۱۸ جامعه هدف دارد و از طریق کارگاه های مشترک و تفاهم نامه های مختلف، آموزش های مرتبط را به اقشار آسیب دیده جامعه ارائه می کند، اظهار داشت: همچنین در شهرستان ازنا نیز اردوگاهی برای حرفه آموزی اتباع خارجی استان وجود دارد.

مدیرکل فنی و حرفه ای لرستان با بیان اینکه اقدامات خوبی در راستای تجهیز کارگاه های استان انجام شده است، گفت: با تخصیص اعتبارات سفر رئیس جمهور، حدود ۹۰ درصد کارگاه های استان تجهیز شدند ، همچنین کارگاه های کشاورزی پیشرفته در خرم آباد و کوهدشت فعال و سیستم آموزشی برق هوشمند نیز فعال شده است.

معتمدی یادآور شد : ۱۱۰ میلیارد ریال در سفر آذرماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور برای تجهیز کارگاه‌های استان مصوب شد که با تخصیص این مبلغ، کارگاه ها مجهز و به روز رسانی شدند.

وی با اشاره به تجهیز کارگاه های حوزه مکانیک خودرو ادامه داد: کارگاه های برودتی ازنا و خرم آباد و کارگاه ورشوسازی بروجرد تجهیز و بر اساس برنامه آمایش سرزمین، کارگاه های جدیدی در حوزه ظرفیت های گردشگری، فرهنگی، صنایع دستی و کشاورزی استان نیز فعال شد.

معتمدی افزود: لرستان ظرفیت های خیلی خوبی در رشته ها و کارگاه های مهارتی فنی و حرفه ای دارد و برخی کارآموزان آن جزو بهترین استادکاران سطح کشور هستند، اما برخی رشته های فنی و حرفه ای به دلیل تحریم ها محدود شده و تامین تجهیزات مورد نیاز امکان پذیر نیست.

۱۹ هزار و ۳۱۰ نفر از آموزش های فنی و حرفه ای در لرستان بهره مند شدند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان گفت: اکنون ۴۷۰ آموزشگاه فنی و حرفه ای در استان فعال می باشد که نسبت به دولت قبل بیش از ۵۰ درصد رشد داشته و از این تعداد ۲۶۹ آموزشگاه طی فعالیت دولت سیزدهم راه اندازی شده است.

معتمدی با بیان اینکه مشاغل آموزشی استان در چهار رشته اصلی صنعتی، خدماتی، کشاورزی و فنی ارائه می شود و زیرساخت های لازم در این راستا ایجاد شده است، افزود: همچنین در حوزه فرهنگ، هنر و گردشگری نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و بیش از ۵۰ درصد خدمات به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی اضافه کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای بیش از ۳۰ هزار استاندارد شغلی و حدود ۱۵ هزار شایستگی تعریف کرده و مدارک آن در بیش از ۲۰۰ کشور عضو سازمان جهانی کار قابل ترجمه و استفاده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان ادامه داد: طی دولت سیزدهم، تغییر و تحول شگرفی در سازمان ایجاد و در جشنواره ملی مهارت ۲ مقام ملی توسط استان کسب شد، هم اکنون نیز تمام اقشار آسیب پذیر، سربازان وظیفه، دانش آموزان و دانشجویان، طلاب و زندانیان جزو جامعه هدف فنی و حرفه ای استان هستند و براساس نیازسنجی و تقاضا محوری تحت آموزش این اداره کل قرار دارند.

وی افزود: طی سال گذشته ۲۶۹ مجوز در لرستان صادر شده است که هر کدام حدود پنج نفر اشتغالزایی داشته و تعدادی مربی نیز در این مراکز فعال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha