فراخوان جشنواره برترین‌های حوزه سلامت سالمندان منتشر شد

تهران - ایرنا - فراخوان نخستین «جشنواره‌ ملی برترین‌های سلامت سالمندی» در آستانه روز جهانی سالمند منتشر و پوستر این رویداد رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، حمید حمزه‌زاده رییس شورای سیاست گذاری «جشنواره ملی برترین‌های حوزه سلامت سالمندی» روز شنبه گفت: جهاددانشگاهی علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی بر اساس مأموریت و رسالت سازمانی، دانش و تجربه حاصل از فعالیت های متنوع در زمینه سلامت سالمندی، در نظر دارد این جشنواره را در سال جاری برگزار کند.

وی با بیان اینکه دریافت آثار این جشنواره از نهم مهرماه آغاز می شود، افزود: این جشنواره با تأکید بر اهمیت و ضرورت فرهنگ‌سازی سلامت سالمندی و حمایت از آثار و محصولات نوآورانه و فناورانه حاصل از فعالیت‌های صورت پذیرفته در سطح کشور به‌ویژه جامعه‌ دانشگاهی طراحی شده است.

حمزه زاده ادامه داد: این جشنواره برای حضور تمامیِ دست‌اندرکاران و فعالان عرصه‌های مختلف با موضوع سلامت سالمندی ترتیب داده شده‌ است و قصد دارد ضمن شناسایی آثار تولیدشده در حوزه‌های مختلف مرتبط با موضوع اصلی جشنواره، برترین‌های سلامت سالمندی را در سه زمینه‌ تخصصی «پژوهش و فناوری»، «فرهنگی و هنری» و «نوآوری و کارآفرینی» در سطح کشور معرفی نماید.

وی ضمن اشاره به روند رو به رشد جمعیت سالمندان کشور و تأکید ارکان اصلی سیاست‌گذار بر ضرورت توجه جدی به این موضوع در برنامه‌ریزی و خدمت‌رسانی آموزشی، پژوهشی، بهداشتی و درمانی، مراقبتی و توان‌بخشی، کارآفرینی و اشتغال مبتنی بر نیاز جامعه، بیان کرد: جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی به ایجاد زیرساخت‌های لازم در زمینه سلامت سالمندی اقدام کرده است و تلاش دارد تا با بهره‌مندی از حضور نیروهای متخصص و توانمند دانشگاهی و استفاده از به‌روزترین روش‌ها و فناوری‌های جهانی، خدمات ارزشمندی را در زمینه‌های مرتبط با سلامت سالمندی به جامعه عرضه نماید.

رییس شورای سیاست‌گذاری این جشنواره از تمامی سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط با اهداف این جشنواره، دعوت کرد تا در برگزاری این جشنواره علمی و اجتماعی همکاری کنند.

به گزارش ایرنا، اول اکتبر برابر با 9 مهر روز جهانی سالمندان نامگذاری شده و شعار امسال آن «تحقق وعده‌های اعلان جهانی حقوق سالمندان» است.

عناوین روز شمار هفته تکریم سالمندان نیز از شنبه هشتم مهر تا جمعه ۱۴ مهر به ترتیب شنبه هشتم مهر روز «مردمی‌سازی و تقویت سمن‌های حوزه سالمندی»، یکشنبه نهم مهر روز «حمایت‌های اجتماعی، اقتصادی و تکریم سالمندان»، دوشنبه دهم مهر روز «آموزش و توانمندسازی سالمندان»، سه‌شنبه یازدهم مهر روز «سیاستگذاری، راهبری و همکاری بین بخشی در امور سالمندان»، چهارشنبه دوازدهم مهر روز «رسانه، آگاهی‌بخشی، مطالبه گری، فرهنگ و گفتمان سازی»، پنجشنبه سیزدهم مهر روز «دسترسی عادلانه به خدمات» و جمعه چهاردهم مهر روز «مشارکت سالمندان در خانواده و جامعه» تعیین و اعلام شده است.

سازمان ملل در سال ۱۹۸۲ شورای جهانی سالمندی را تشکیل داد و در همان سال، طرحی را برای تعیین یک روز جهانی برای سالمندان ارائه داد تا اینکه در سال ۱۹۹۰ این شورا اول اکتبر را روز جهانی سالمندان تعیین کرد. باتوجه به اهمیت موضوع؛ همه ساله در ایران هفته‌ای با عنوان هفته ملی سالمند تعیین و برنامه‌های متنوعی به همین مناسبت برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha