بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کرمان از بیکاری ۲۴ هزار نفر پیشگیری کرد

کرمان - ایرنا - رییس‌کل دادگستری کرمان گفت: از مهر سال ۹۷ ابتدای تاسیس این ستاد در دادگستری تاکنون ۶۱۰ پرونده در دبیرخانه ستاد استانی اقتصاد مقاومتی به منظور پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی استان و کشور تشکیل شده که با تلاش و پیگیری‌های انجام شده و حمایت‌های دستگاه قضایی این استان از بیکاری بالغ بر ۲۴ هزار و ۵۰۰ نیروی متخصص و کارگر در کرمان پیشگیری شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کرمان، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در تشریح اقدامات ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی افزود: در پنج ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ با برگزاری ۱۵ جلسه ستاد استانی با ۳۲ دستور کار و اخذ ۸۴ مصوبه و هفت بازدید میدانی، به مشکلات ۶۴ واحد تولیدی، صنعتی و معدنی رسیدگی شده است.

وی بیان داشت: در سال ۱۴۰۱ ضمن تشکیل ۱۶۸ پرونده در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی و برگزاری ۴۳ جلسه ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی، از بیکار شدن بالغ بر هشت هزار و ۸۱ متخصص، تکنسین و کارگر جلوگیری و زمینه اشتغال هزار و ۲۶۴ نیروی کار جدید نیز فراهم شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: اقدامات دادگستری این استان در راستای اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از تعطیلی ۴۴ واحد تولیدی و بنگاه اقتصادی جلوگیری کرده و ۴۵ واحد تولیدی نیز احیا شده است.

وی گفت: حمایت همه جانبه از صنایع کوچک استان کرمان و برگزاری جلسات متعدد با شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی در راستای انعقاد قرارداد با صنایع کوچک استانی در دستور کار دستگاه قضایی و این ستاد قرار دارد.

رییس کل دادگستری استان کرمان به ایرادات و موانع موجود پیش راه تولید اشاره و تصریح کرد: عدم حمایت کافی از نیروی کار و کارآفرینان از سوی دستگاه های متولی، عدم تخصیص و تامین ارز واردکنندگان و بازرگانان، کاهش تولید در بنگاههای کوچک و متوسط به دلیل عدم تامین سرمایه در گردش بنگاههای تولیدی و کاهش نقدینگی واحدهای تولیدی به دلیل بالا بودن زمان تخصیص و تامین ارز برای واردات مواد اولیه و ماشین آلات، عدم امکان ترخیص کالاهای بنگاههای تولیدی از گمرک به دلیل عدم تامین ارز، بالا بودن هزینه اجاره مسکن برای قشر کارگر از جمله این موارد است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان عدم سرمایه گذاری در بخش انرژی های تجدیدپذیر در ایران به دلیل مشکلات موجود را چالشی مهم خواند و گفت: از مشکلات اساسی استان کرمان کم آبی در بخش کشاورزی و نبود برنامه ریزی مناسب برای بهره برداری مناسب از منابع آبی است.

وی به اهم فعالیت ها و اقدامات شاخص دادگستری استان کرمان در راستای اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: پیگیری مشکلات طرح های توسعه ای شرکت گهر زمین در منطقه بردسیر با ظرفیت اشتغال پنج هزار نفر در شهرستان بردسیر، پیگیری مشکلات شرکت خودروسازی مدیران خودرو ، پیگیری حل مشکل شرکت فولاد زرند ایرانیان و شرکت ایمیدرو، پیگیری حل مشکل تامین آب و برق مجتمع فروآلیاژ رباط برای ایجاد کارخانجات تولید منگنز و کروم در منطقه اسفندقه و زمینه ساز ایجاد اشتغال ۳۵۰ نفر در منطقه، پیگیری درخواست شرکت کاوند نهان زمین برای تایید ثبت سفارش آجر نسوز به مظنور احیا کارخانه و جلوگیری از بیکاری ۲۵۰ نیروی کارگر و متخصص از این موارد است.

وی ادامه داد: رفع اختلاف شرکت توسعه فرآوری صنایع و معادن ماهان سیرجان با ایمیدرو و جلوگیری از بیکاری بالغ بر سه هزار نیروی کار و متخصص، مساعدت در راستای تمدید قرارداد برق موقت مجتمع فولاد سازی زرند ایرانیان و جلوگیری از بیکار بالغ بر ۵۰۰ نفر نیروی کار و متخصص، اخذ همکاری شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی استان با مجموعه قطعه گستر، پیگیری حل مشکلات جمعی از شرکت داران و مجموعه های تولیدی واقع در گود غلامعلی شهربابک در خصوص تخصیص موجودی مواد سرباره مس به صورت عادلانه با تشکیل کمیته مذکور بین تمامی واحدها. پیگیری راه اندازی معدن کرومیت رزکوئیه بافت و ایجاد اشتغال ۳۵ نفر،پیگیری تسریع در اجرای پروژه بیمارستان آرمین با ظرفیت اشتغال ۷۰۰ نفر، جلوگیری از تعطیلی بیمارستان قائم با بیش از ۲۰۰ نفر پرسنل در جیرفت نیز از دیگر اقدامات شاخص دادگستری کل استان کرمان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha