محیط زیست خراسان رضوی در پاسخگویی به مردم رتبه برتر کشوری را کسب کرد

مشهد-ایرنا- مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: این اداره کل در ارزیابی مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با محور پاسخگویی به مشکلات و مطالبات مردم موفق به کسب رتبه «خیلی خوب» و برتر شد.

مهدی اله پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رویکرد مردمی دولت سیزدهم موجب شده تا مدیران به شیوه های مختلف پاسخگو و پیگیر مسائل، مطالبات و مشکلات مردم باشند که حفاظت محیط زیست خراسان رضوی به این موضوع توجه ویژه ای داشته است.

وی بیان کرد: رسیدگی سریع و دقیق مطالبات مردمی با رویکرد حل مسئله یکی از ماموریت های مهم اداره کل محیط زیست خراسان رضوی است که خوشبختانه با همت مدیران و کارشناسان این نهاد با موفقیت به نتیجه رسید.

اله پور ادامه داد: این ارزیابی در پنج عنوان نظام ارتباطات مردمی طی سال ۱۴۰۱ شامل شاخص های کمی و کیفی سامد، ملاقات چهره به چهره، صدای مردم، پاسخگویی برخط ۶۱۳۳ و ستاد ارتباطات مردمی در محورهای شکلی و محتوایی و بر اساس شاخص‌های ۵۰ گانه انجام شده است که در این میان اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی موفق به کسب رتبه خیلی خوب در بین ادارات کل حفاظت محیط زیست سراسر کشور شد.

وی ضمن تقدیر از اقدامات اداره بازرسی و مدیریت عملکرد اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم در جهت خدمت رسانی به آنان همچنان ادامه دارد.

۲۰ درصد گستره ۱۱۷ هزار و ۷۶۹ کیلومتر مربعی خراسان رضوی زیر پوشش اداره‌ کل حفاظت محیط زیست این استان قرار دارد.

مساحت زیستگاههای طبیعی و وحوش در خراسان رضوی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار است.

خراسان رضوی دارای ۴۱ منطقه چهارگانه و شکار ممنوع شامل ۲۸ اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است.

حدود ۸۰ گونه پستاندار، ۲۸۵ گونه پرنده، ۲ گونه دوزیست، ۶۸ گونه خزنده و ۲۴ گونه ماهی در طبیعت خراسان رضوی زیست می‌کنند.

گونه‌های شاخص حیات وحش این استان شامل بز وحشی، قوچ، گوسفند وحشی، آهو، پلنگ، یوزپلنگ، گرگ، کفتار و انواع پرندگان از قبیل پرندگان شکاری، هوبره و کبک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha