جماعت اسلامی پاکستان: هرگونه حرکت برای سازش با اسرائیل را دفن خواهیم‌ کرد

اسلام‌آباد - ایرنا - رهبر حزب جماعت اسلامی پاکستان با انتقاد از سازش اعراب منطقه با رژیم صهیونیستی، هشدار داد که ما هرگونه حرکت در پاکستان برای برقراری روابط با رژیم نامشروع اسرائیل را دفن خواهیم کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «سراج الحق» طی کنفرانس خبری در ایالت پنجاب هرگونه سازش با صهیونیست‌ها را گامی مغایر با آرمان‌های ملت فلسطین و پشت کردن به هدف مشترک یعنی آزادی قدس شریف دانست.

وی گفت: اسرائیل یک رژیم نامشروع است و هرگز نباید به رسمیت شناخته شود چنانچه ما در پاکستان این رژیم نامشروع را به رسمیت نمی شناسیم و همواره در کنار ملت مظلوم فلسطین ایستاده‌ایم.

رهبر جماعت اسلامی خطاب به دولتمردان پاکستانی هشدار داد که ما هرگونه تلاش برای سازش با اسرائیل را دفن خواهیم کرد.

وی با انتقاد از رویکرد منفعلانه برخی از حاکمان کشورهای در قبال مساله فلسطین، اظهار داشت که سازش کشورهای عرب با اسرائیل به مثابه پشت کردن به قضیه فلسطین و نبرد فلسطینیان برای آزادی بیت المقدس است.

دوشنبه گذشته وزیر اطلاع رسانی پاکستان به رسمیت نشناختن رژیم اشغالگر صهیونیستی را موضع سنتی و اصولی آن کشور دانست و تاکید کرد: ما به روابط خارجی دیگر کشورها احترام می‌گذاریم اما هیچ کشوری نمی‌تواند پاکستان را مجبور به تغییر موضع خود درباره اسرائیل کند.

روزهای اخیر چهره‌های و رهبران گروه‌های مذهبی در پاکستان نسبت به تلاش‌های جدید اما پنهان مبنی بر فشار بر این کشور برای پیوستن به صف سازشکاران به اسرائیل ابراز نگرانی کردند.

حجت‌الاسلام جعفری، رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان هشدار داد که زمزمه‌هایی از کشاندن پاکستان به پای سازش با صهیونیست‌ها شنیده می‌شود اما مردم پاکستان با تبعیت از اندیشه‌های بنیانگذار فقید این کشور، همچنان به حمایت از ملت فلسطین و برائت از هرگونه تعامل با رژیم اشغالگر صهیونیستی ادامه می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha