۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۵
کد خبر: 85240509
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نقش زنان در دوران دفاع مقدس مغفول مانده است

۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۵
کد خبر: 85240509
نقش زنان در دوران دفاع مقدس مغفول مانده است

خمین - ایرنا - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خمین گفت: نقش زنان در دوران دفاع مقدس مغفول مانده است و نیازمند پژوهش و واکاوی است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار علی اکبر حسینی چهارشنبه در آیین نکوداشت پیشکسوتان جهاد و شهادت شهرستان خمین در سالن اجتماعات بیت تاریخی امام خمینی (ره) افزود: بانوان در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی با کمترین امکانات زندگی و رفاهی از حضور همسران و فرزندان خود در جبهه‌های جنگ حمایت می کردند.

وی ادامه داد: حماسه ای که مادران در دوران دفاع مقدس آفریدند بی نظیر است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اظهار کرد: دشمن با آگاهی از نقش زنان در حفظ و صیانت از خانواده و جامعه ، توطئه جدید خود را بر گرفتن حجاب و حیا از بانوان برنامه‌ریزی کرده است.

فرماندار خمین نیز در این آیین گفت: پیشکسوتان جهاد و شهادت سرمایه های شهرستان هستند و هرکدام از آنها فرمانده ای از دوران دفاع مقدس هستند.

حمید کمانکش ادامه داد: رزمندگان خمین همانطور که در دوران دفاع مقدس درخشان بودند، امروز نیز نقش بی نظیری در جامعه دارند و ماموریت های خود را به بهترین شکل انجام می دهند.

وی اظهار کرد: از دفاع مقدس به عنوان یک گنجینه می توان در تمام عرصه ها به ویژه خانواده الگو گرفت.

فرماندار خمین افزود: تکامل زنان در پشت جبهه موجب جهاد مردان در میدان جنگ شده است.

کمانکش گفت: وقایع دوران دفاع مقدس درس و نسخه برای ادامه مسیر انقلاب اسلامی و مجاهدت زنان و مردان در آن دوران افتخار است.

مسئول کانون پیشکسوتان جهاد و شهادت خمین نیز در این آیین گفت: حفظ انسجام پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت یکی از اهداف مهم این کانون است.

علی محمدی ادامه داد: دیدار با پیشکسوتان و خانواده شهدا، کمک های مومنانه، تشکیل پرونده برای رزمندگان، کمک در حفظ امنیت جامعه ، تعامل با مسئولان، دریافت مجوز پردیس پیشکسوتان از جمله اقدامات این کانون در زادگاه امام راحل است.

وی افزود: ۳۰۰ پاسدار و ۱۲۸ بسیجی تاکنون عضو کانون پیشکسوتان جهاد و شهادت شدند.

خمین زادگاه رهبر کبیر انقلاب اسلامی است و این شهرستان یک‌هزار شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha