۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۹
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85240602
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارزش‌ها به جوانان درست انتقال داده شود

سنندج- ایرنا- رئیس دانشگاه کردستان بر لزوم انتقال درست ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به نسل جوان و دانشگاهیان در مراکز علمی استان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، حامد قادرزاده روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یادواره شهدای دانشجو که با محوریت تجلیل از فعالان فرهنگی، جهادگران و خادمان موکبهای دانشجویی در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: آنچه که امروز بیش از گذشته به آن نیاز داریم انتفال درست ارزش‌ها برای تثبیت ارزش‌ها است.

وی با بیان اینکه امروز دشمن در جنگ نرم وارد شده است، افزود: دشمن بیش از پیش بر جنگ نرم اصرار دارد و اهمیت برگزاری برنامه گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس برای هویت‌سازی و تثبیت ارزش‌های واقعی ضروری است.

رئیس دانشگاه کردستان یادآور شد: کسانی که از نزدیک رشادت‌ها، جانفشانی‌ها و ایثار رزمندگان اسلام را در جبهه‌های جنگ در هشت سال دفاع مقدس دیده‌اند به خوبی دشمنی‌های دشمنان را به یاد دارند.

قادرزاده ادامه داد: امروز سربازان گمنام امام زمان و نیروهای نظامی و امنیتی با ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های خود در جهت استقرار و اعتلای نظام اسلامی قدم برداشته‌اند که قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: در دانشگاه‌ها باید تسریع‌کننده و تسهیل‌کننده یادگیری‌ها در جهت اجرای ارزش‌ها باشیم و همین است که دانشگاه مبدا و جایگاه اصلی ایجاد تحول است.

رئیس دانشگاه کردستان گفت: کسانی که تمایل ندارند توسعه در جهان سوم و به ویژه در کشورهای اسلامی پایدار باشد، تلاش دارند تا استقامت و پایداری را از بین ببرند و هدف خود را بر روی جوانان و زنان قرار می دهند حال آنکه در دین مبین اسلام زن ارزشمندترین رکن برای جلوگیری از شکاف نسلی است.

قادرزاده با بیان اینکه دشمنان روی جوانان ما و دانشگاهیان کار می‌کنند تا عمق دین را هدف بگیرند، افزود: دشمنان ما نمی‌خواهند دین مبین اسلام تبیین و تثبیت شود؛ چرا که در چنین شرایطی ظلم و بی‌عدالتی را نمی‌توانند ادامه دهند.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه با پذیرش ۴۹۲ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha