۶ درصد از کودکان کار در استان سمنان دختر هستند

سمنان- ایرنا- مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به ساماندهی ۲۱۵ کودک کار و خیابانی، گفت: ۶ درصد از کودکان کار و خیابانی، در سنین هفت تا ۱۸ سال، دختران هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود منطقی روز چهارشنبه در نشست کار گروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده استان سمنان در سالن کوثر استانداری افزود: دستگاه‌های اجرایی مختلف مانند شهرداری، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی، بیمه خدمات درمانی، تامین اجتماعی، جمعیت هلال احمر، آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی(ره)، نیروی انتظامی و دادگستری، در ساماندهی کودکان خیابانی مسوول هستند.

وی تاکید کرد: کاهش کودکان کار و خیابانی نیازمند هم افزایی و رفع موازی‌کاری‌ها در بین دستگاه‌های اجرایی است.

وی ادامه داد: امسال ۲۱۵ کودک و سال گذشته ۲۰۵ کودک کار و خیابانی در مراکز تحت نظارت بهزیستی استان سمنان ساماندهی و حمایت شدند.

منطقی با اشاره به اینکه ۸۲ درصد کودکان کار و خیابانی اتباع خارجی و ۱۸ درصد ایرانی هستند، تصریح کرد: ۹۴ درصد کودکان کار و خیابانی در استان سمنان از سنین هفت تا ۱۸ سال پسران و ۶ درصد دختران هستند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بیان کرد: یک مرکز شبانه روزی و نگهداری موقت از کودکان کار و خیابانی و ۲ مرکز روزانه آموزشی و حمایتی در این استان به جامعه هدف در این زمینه خدمات ارائه می‌دهند.

وی یادآور شد: جذب، شناسایی، انتقال و نگهداری از کودکان کار و خیابانی، اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه، فراهم کردن زمینه تحصیل، ارایه آموزش های پیشگیری (خشونت، آزار، مواد مخدر)، ارائه آموزش های خودمراقبتی، از جمله خدمات ارائه شده در مراکز تحت نظارت بهزیستی استان به کودکان کار و خیابانی است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: پهنه بندی مناطق برای شناسایی و جذب کودکان، برگزاری جشنواره نقاشی، برگزاری پویش بهترین بابا، برگزاری جشنواره استعدادیابی و فراهم کردن زمینه حضور در مسابقات کشوری، برگزاری جشنواره عرضه تولیدات مادران کودکان کار، ایجاد گروه هنری تئاتر و نمایش از کودکان کار علاقه‌مند از دیگر خدمات ارائه شده در مراکز تحت نظارت بهزیستی استان به کودکان کار و خیابانی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha