۶ مهر ۱۴۰۲، ۷:۲۹
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85240669
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشد ۱۱ درصدی توزیع کود به کشاورزان همدانی

۶ مهر ۱۴۰۲، ۷:۲۹
کد خبر: 85240669
رشد ۱۱ درصدی توزیع کود به کشاورزان همدانی

همدان - ایرنا- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه ۴۲ هزار تن انواع کودهای کشاورزی در استان تأمین و توزیع شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل چهار هزار تن معادل ۱۱ درصد افزایش داشته است.

بهروز الیاسی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از ۴۲ هزار تن کود توزیع شده ۳۸ هزار تن ازته، ۲ هزار و ۲۰۰ تن فسفاته و هزار و ۸۰۰ تن پتاسه بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به اجرای برنامه ۶ هزار هکتاری کشت کلزا در استان همدان، براساس سهمیه کودی سازمان جهاد کشاورزی برای این برنامه ، به طور ویژه ۱۸۰۰ تن ازته و ۱۲۰۰ تن فسفاته و پتاسه در اختیار کلزاکاران قرار گرفت.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: با استفاده از ذخیره راهبردی ۱۲ هزار تنی انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه در انبارهای شرکت و همچنین حمل مستقیم روزانه ۸۰۰ تن از مبادی حمل و پتروشیمی های کشور به مقصد استان، کود مورد نیاز کشت های پاییزه به موقع تأمین و براساس برش ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی از طریق سامانه های پایش و پهنه بندی و صدور حواله الکترونیکی بین کشاورزان در حال توزیع است.

وی یادآور شد: برای تسریع در توزیع علاوه بر ارسال کود به صورت کیسه از مبادی و پتروشیمی ها ، بصورت فله نیز در انبار تخلیه می شود که همزمان با کیسه گیری، بارگیری و حمل نیز می شود.

الیاسی همچنین گفت: در حال حاضر انبارهای شرکت در ۲ شیفت کاری و ایام تعطیل در حال تخلیه، کیسه گیری کودهای فله ، بارگیری و حمل به مقصد کارگزاران استان می باشد تا خللی در تغذیه گیاهی کشت های استان بوجود نیاید.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha