کمیته امداد ۴۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد/ جذب ۴.۵ همت از تسهیلات مصوب

گنبدکاووس- ایرنا- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) از ایجاد ۴۰ هزارفرصت شغلی ویژه مددجویان و خانوارهای نیازمند جامعه توسط این نهاد انقلابی در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: این تعداد اشتغال با پرداخت ۴۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه محقق شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی فیروزآبادی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پنل‌های خورشیدی که با هدف ایجاد اشتغال پایدار مددجویان کمیته امداد گنبدکاووس در روستای «قراول تپه» از توابع بخش مرکزی این شهرستان مرزی نصب شده است، اظهار کرد: امسال مجلس شورای اسلامی ۳۵۰ هزار میلیارد ریال در قانون بودجه و در قالب تسهیلات اشتغالزایی برای کمیته امداد حضرت امام (ره) تصویب کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴.۵ همت از تسهیلات مصوب جذب شده است، اضافه کرد: تلاش مجموعه مدیران کمیته امداد جذب کامل تسهیلات پیش‌بینی شده برای اشتغال مددجویان و نیز افراد بیکار جزو پنج دهک با درآمد پایین جامعه است.

فیروزآبادی یادآور شد: کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) در سال گذشته افزون بر ۹۰ درصد تسهیلات مصوب در حوزه اشتغالزایی را جذب کرد.

کمیته امداد ۴۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد
بازدید معاون اشتغال کمیته امداد کشور از طرح اشتغال پایدار مددجویان با نصب پنل‌های خورشیدی در گنبدکاووس

ایجاد زنجیره‌های تولیدی با محوریت شرکت‌های بزرگ اقتصادی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور همچنین از طرح ایجاد زنجیره‌های تولیدی با محوریت شرکت‌های بزرگ اقتصادی و تولیدی برای ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان تحت حمایت این نهاد خبر داد و گفت: اگر تسهیلات اشتغال، وام‌های خُرد، مشاغل کوچک و متوسط به شرکت‌های بزرگ اقتصادی متصل شوند، علاوه بر پایداری بیشتر اشتغال، درآمد بالاتری نصیب مددجو خواهد شد.

فیروزآبادی افزود: بازدید امروز از برخی واحدهای تولیدی و اقتصادی استان گلستان هم با هدف ظرفیت‌سنجی از این واحدها و صحبت با مدیران آن برای راه‌اندازی زنجیره‌های تولیدی ویژه مددجویان انجام شد.

وی اضافه کرد: در نشست امروز با مسوولان گلستان مقدمات راه‌اندازی زنجیره‌های تولیدی با محوریت شرکت‌های بزرگ اقتصادی این استان بررسی و فراهم خواهد شد.

کمیته امداد ۴۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد
بازدید معاون اشتغال کمیته امداد کشور از واحد تولیدی محصولات غذایی سنتی در گنبدکاووس

به گزارش ایرنا، دراین بازدید که مدیرکل کمیته امداد گلستان و معاون وی به همراه رییس اداره گنبدکاووس و کارشناسان آن حضور داشتند، از مجموعه بزرگ تولیدی «صباح»، یک شرکت تولیدی پوشاک بچه‌گانه و واحد تولید محصولات غذایی سنتی (اجه) این شهرستان بازدید شد.

استان گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که ۸۲ هزار خانوار با جمعیت ۱۵۰ هزار نفر، تحت حمایت کمیته امداد این استان شمالی قرار دارند.

گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ گلستان است که هم اکنون ۱۴ هزار و ۴۵۳ خانوار با جمعیت تقریبی ۲۶ هزار و ۸۰۰ نفر تحت حمایت کمیته امداد آن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha