۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵
کد خبر: 85240694
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنگ گردشگری در روستای «آشان» مراغه نواخته شد

۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵
کد خبر: 85240694
زنگ گردشگری در روستای «آشان» مراغه نواخته شد

مراغه- ایرنا- همزمان با روز جهانی جهانگردی، زنگ گردشگری در یکی از مدارس روستاهای هدف گردشگری مراغه با عنوان «آشان» به صدا درآمد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه روز چهارشنبه در حاشیه این آیین به خبرنگار گفت: هدف از این اقدام نمادین تاکید بر نقش باغ‌راه شمال مراغه در توسعه گردشگری این کهن‌شهر است؛ باغ‌راهی که از روستای هدف گردشگری «آشان» و دیگر روستاهای گردشگرپذیر این مسیر از جمله صومعه و یایشهری می‌گذرد.

زنگ گردشگری در روستای «آشان» مراغه نواخته شد
زنگ گردشگری در روستای آشان مراغه، دانش‌آموزانی که بروشورهای گردشگری در دست دارند

جواد محرم‌پور افزود: اتصال مسیر باغ‌راه شمال مراغه به کندوان می‌تواند گردشگران داخلی و خارجی مرکز استان آذربایجان‌شرقی را به مراغه روانه کند و اقدام شاخصی در جهت توسعه گردشگری این شهرستان به شمار می‌رود.

وی با اعلام حمایت از سرمایه‌گذاران بخش گردشگری، افزود: طی یکسال اخیر نسبت به شناسایی ۱۰ سرمایه‌گذار در بخش بوم‌گردی شهرستان اقدام شده و کارگروه‌های تخصصی گردشگری نیز احیا شده است.

وی افزود: همچنین برای رفع موانع سرمایه‌گذاری از جمله در منطقه نمونه گردشگری دره «گشایش» تلاش می‌شود و پس از سالها وقفه، به زودی شاهد کلنگ‌زنی این طرح بزرگ خواهیم بود.

به گفته وی با آغاز عملیات اجرایی در دره «گشایش»، محوطه‌ای به وسعت ۳۰۰ هکتار برای گردشگران داخلی و خارجی مهیا می‌شود و علاوه بر آن، احیای طرح سرمایه‌گذاری در حاشیه سد علویان نیز پس از ۱۵ سال در دست پیگیری است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه افزود: در صورتی که سرمایه‌گذار قبلی این طرح نسبت به تکمیل آن اقدام نکند، اقدامات لازم برای واگذاری آن به سرمایه‌گذار جدید فراهم می‌شود.

محرم‌پور اضافه کرد: اجرای طرح‌های گردشگری دهکده توریستی و بازارچه صنایع دستی نیز در حاشیه سد علیوان پیگیری می‌شود و سرمایه‌گذارانی هم برای آنها شناسایی شده است.

به گزارش ایرنا مراغه سه روستای هدف گردشگری شامل «آشان»، «صومعه» و «چکان» دارد که از چشم‌انداز و جاذبه‌های توریستی‌، آبدرمانی، ظرفیت‌های تاریخی، آداب و رسوم خاص، تولیدات روستایی و صنایع دستی برخوردار هستند.

گفتنی است قبرستان تاریخی روستای «آشان» حدود هزار سال قدمت دارد و آثاری از روستای متروکه باستانی، چندین تپه و حمام تاریخی نیز اهمیت آن را از لحاظ تاریخی نشان می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha