دولت سیزدهم در «دیپلماسی محیط زیست» موفق عمل کرده است

ساری - ایرنا - معاون آموزشی سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان این که، پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای تعیین روز جهانی مقابله با گرد و غبار به رسمیت شناخته شد، گفت: دولت سیزدهم در دیپلماسی محیط زیست موفق عمل کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نورالله مرادی روز چهارشنبه در مراسم آغاز دوره تحصیلی رشته محیط بانی در هنرستان کشاورزی شهید بهشتی ساری افزود: کشورمان در دولت سیزدهم بنیانگذار ایده های جدید در زمینه حفظ محیط زیست بوده است.
وی با اشاره به برگزاری ‌و میزبانی از اجلاسیه جهانی مقابله با گرد ‌غبار که با حضور ۵۰ کشور در ایران برگزار شد، ادامه داد :با پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران، روز جهانی مقابله با گرد و غبار به رسمیت شناخته شد.
مرادی با بیان این که، دولت مردمی سیزدهم محیط زیست ترین دولت در طول ادوار نظام جمهوری اسلامی ایران، است، ادامه داد: از اصول پیشرفته قانون اساسی اصل ۵۰ بوده که وضعیت محیط زیستی را امری بین النسلی لحاظ کرده و به همین منظور حفظ و صیانت از آن وظیفه همگان است.

معاون آموزشی سازمان حفاظت از محیط زیست گفت : به همین منظور با فعال کردن رشته محیط بانی در سه هنرستان در استان های فارس، خوزستان و مازندران به‌دنبال پرورش نیروی انسانی متعهد و متخصص در این زمینه هستیم.

دولت سیزدهم در «دیپلماسی محیط زیست» موفق عمل کرده است

به گزارش ایرنا، با انعقاد تفاهم نامه بین آموزش و پرورش و محیط زیست مازندران در سال تحصیلی جدید، ۱۵ دانش آموز در رشته محیط بانی در هنرستان کشاورزی شهید بهشتی ساری تحصیل خود را آغاز کردند.

پس از استان‌های فارس و خوزستان که سال تحصیلی پارسال رشته محیط بانی را به رشته های تحصیلی هنرستان ها وارد کردند امروز -چهارشنبه- در مراسمی با حضور معاون آموزشی سازمان حفاظت محیط زیست، محصلان رشته محیط بانی مازندران به سر کلاس های خود رفتند.
در حال حاضر ۳۵۹ هنرستان در استان مازندران فعالیت دارد و بنا به گزارش اداره کل آموزش و پرورش این استان میانگین کشوری ثبت نام دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش ۴۲ درصد است که این رقم در مازندران با پنج درصد بیشتر ۴۷ درصد است.

اهمیت محیط زیست و منابع طبیعی در استانی مانند مازندران به دلیل نقشی که در حوزه‌های مختلف اقتصادی اعم از کشاورزی و گردشگری دارد به مراتب بیشتر از سایر نقاط مورد توجه قرار می‌گیرد. شکننده بودن محیط زیست و عرصه‌های طبیعی این استان و میزان فشاری که بر آن‌ها طی ۲ دهه اخیر وارد شد سبب شده که حساسیت روی حوزه محیط زیست و منابع طبیعی مازندران طی سال‌های اخیر افزایش یابد. بر همین اساس همواره در خبرهای محیط زیستی و منابع طبیعی نام مازندران به شکلی برجسته مشاهده می‌شود.

دولت سیزدهم در «دیپلماسی محیط زیست» موفق عمل کرده است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha