مجوز پذیرش گردشگر سلامت در سه بیمارستان زاهدان و میرجاوه صادر شد

زاهدان- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: مجوز پذیرش گردشگر سلامت خارجی، در سه بیمارستان زیرپوشش در زاهدان و میروجاوه از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی صادر شد.

حبیب غزنوی روز چهارشنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سه بیمارستان علی بن ابی‌طالب (ع) و بیمارستان چشم‌پزشکی الزهرا (س) زاهدان و بیمارستان دارالشفا میرجاوه موفق به دریافت مجوز پذیرش بیماران گردشگر سلامت شدند.
وی با اشاره به بازدیدهای دقیق کارشناسان گردشگری سلامت وزارت بهداشت از این بیمارستان‌ها افزود که هر بیمارستان برای دریافت مجوز پذیرش بیماران خارجی باید دارای ویژگی‌ها و استانداردهای خاص باشد که خوشبختانه این شرایط در این سه بیمارستان وجود داشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: راه‌اندازی و افزودن ده‌ها تخت بیمارستانی، خرید و اضافه‌کردن چند صد میلیارد تومان تجهیزات پزشکی، نوسازی بخش‌های گوناگون بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، برخورداری از شمار چشمگیر و متنوع نیروی انسانی متخصص در رشته‌های ارتوپدی، اورولوژی، پاتولوژی، بیهوشی، جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب، زنان، گوش و حلق و بینی، کودکان، نورولوژی، داخلی، عفونی، طب اورژانس، چشم، رادیولوژی و دیگر رشته‌ها از جمله اقدام های انجام شده و قابلیت‌های این سه بیمارستان است.
وی با اشاره به اینکه با پذیرش گردشگر سلامت، خللی در ارائه خدمات به هم استانی ها ایجاد نمی‌شود گفت که از ظرفیت مازاد بیمارستان‌ها برای ارائه خدمت به گردشگران سلامت استفاده خواهد شد.
غزنوی افزود: اکنون در بیمارستان دارالشفا میرجاوه ۳۲ تخت بیمارستانی فعال است و این بیمارستان دارای متخصصان رشته‌های جراحی، رادیولوژی، داخلی، زنان، اطفال، عفونی، قلب، چشم‌ پزشکی است و جراحی‌های تخصصی و فوق‌تخصصی در آن انجام می‌شود.
غزنوی ادامه داد: در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان نیز در رشته‌های فوق‌تخصصی چشم شامل شبکیه، استرابیسم، قرنیه و گلوکوم و همچنین رشته تخصصی گوش و حلق و بینی بیمار پذیرش می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همچنین تصریح کرد: تجهیزات موجود در این بیمارستان جزو پیشرفته‌ترین تجهیزات است که این خود سبب شده است تا از استان‌ها و کشورهای همسایه در این بیمارستان پذیرش داشته باشیم.
وی اظهار کرد: در بیمارستان علی ابن ابی‌طالب (ع) زاهدان نیز در مجموع ۷۳۶ تخت بیمارستانی وجود دارد و خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی و تمامی اعمال جراحی عمومی، زنان، کلیه و مجاری ادراری، کودکان، جراحی اعصاب، فک و صورت، جراحی قلب، جراحی قفسه سینه و جراحی عروق توسط مجرب‌ترین کادر پزشکی در آن ارائه می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha