فرهنگیان در «پویش مهر» پیشرفت‌های کشور را روایت کنند

تهران - ایرنا - امسال با ابتکار رییس جمهور، «پویش‌مهر» جایگزین «پرسش مهر» شد و در این راستا، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: فرهنگیان باید همه پیشرفت‌های کشور و اتفاقات مثبتی که در حال رخ دادن است را در قالب جهاد تبیین و مقابله و تقابل با جنگ شناختی دشمن روایت کنند.

علیرضا کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره تاثیر «پویش مهر» بر روند فعالیت دانش‌آموزان اظهار داشت: رییس جمهور با ابداع و ابتکار در آغاز سال تحصیلی به جای «پرسش مهر» موضوع «پویش مهر» را مطرح کردند که همه ما روایتگر پیشرفت‌های دولت باشیم.

وی افزود: امیدآفرینی وظیفه امروز فرهنگیان است و باید در مقابله با اهداف دشمن که درصدد یأس آفرینی است، فرهنگیان بتوانند به خوبی ایفای نقش کنند و امیدآفرینی را در میان دانش‌آموزان و اولیا نهادینه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: هم در حوزه جهاد تبیین می‌توانیم گام برداریم و هم امید را در میان نسل جوان پرورش دهیم همچنین باید همه زوایای واقعی و حقیقی را برای جامعه هدف، آشکار کنیم.

کریمیان خاطرنشان کرد: هدف از جنگ شناختی مغایرت تصورات مردم با واقعیت‌های جامعه است؛ دشمن هم به دنبال این است که واقعیات را از ذهن مردم دور کند و اجازه ندهد که تصویر درستی از واقعیت‌ها در ذهن مردم شکل گیرد؛ بنابراین فرهنگیان باید همه پیشرفت‌های کشور را برای مقابله با جنگ شناختی دشمنان روایت کنند.

وی یادآورشد: امسال با ۱۶ و نیم میلیون دانش‌آموز، «پویش مهر» را آغاز می‌کنیم و امیدواریم به اهداف مورد نظر رییس جمهور دست یابیم.

فرهنگیان در «پویش مهر» پیشرفت‌های کشور را روایت کنند

به گزارش ایرنا، هر ساله زنگ مهر مدارس با حضور و سخنرانی رئیس جمهور برای دانش‌آموزان انجام می‌شود، براساس این رسم هر ساله، رییس جمهور پرسشی را تحت عنوان «پرسش مهر» برای دانش‌آموزان مطرح می‌کردند که با هدف جلب مشارکت فعال فرهنگیان و دانش‌آموزان، فعالیت بیشتر فضای فرهنگی جامعه و توسعه و افزایش حس مسولیت پذیری مخاطبان انجام می‌شد.

اما امسال رییس جمهور در یک اقدام مبتکرانه «پویش‌مهر» را جایگزین پرسش مهر کرد و در توضیح آن گفت: کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های بسیاری در همه بخش‌ها و مناطق کشور داشته است. شما دانش‌آموزان در روزهای اول پیروزی انقلاب نبودید، اما خوب است که از وضع گذشته باخبر بشوید و بدانید که چه وضعی داشتیم و الان کجا هستیم و در آینده باید چه مسیری را طی کنیم.

رییس جمهور افزود: شما دانش‌آموزان برای اینکه بدانید در گذشته کجا بودیم، اکنون در چه جایگاهی هستیم و مسیر آینده کدام است، می‌توانید پیشرفت‌های کشور را به تصویر بکشید. حتماً شهر و روستای شما پیشرفت‌هایی داشته، مجموعه کشور علیرغم همه تهدیدها و تحریم‌ها و مشکلاتی که دشمنان برای کشور ایجاد کردند، پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی داشته است.

همچنین در این راستا محورهایی مانند امیدواری دانش‌آموزان نسبت به آینده و پیشرفت کشور، اهمیت بیان روایت پیشرفت برای دانش‌آموزان، بسیج انگیزه‌های دانش‌آموزان برای پیشرفت ایران قوی و تشویق دانش‌آموزان برای روایت خلاقانه و هنرمندانه برداشت می‌شود که آموزش و پرورش باید برای این مسائل راهبردهایی در نظر گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha