۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۴۲
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85240989
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزارت بهداشت عراق: آمار جانباختگان حادثه آتش سوزی الحمدانیه مشخص نیست

بغداد - ایرنا - وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که تاکنون آمار نهایی جان باختگان حادثه آتش سوزی در یکی از تالارهای شهر الحمدانیه استان نینوا مشخص نشده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «ربی فلاح حسن» از دفتر رسانه ای وزارت بهداشت در گفت و گو با شبکه العهد عراق اظهار داشت: هنوز آمار نهایی قربانیان حادثه آتش‌سوزی سالن الهیثم در الحمدانیه در نینوا مشخص نشده است.

وی افزود: اما طبق دستور وزیر بهداشت آمارگیری از شمار قربانیان این حادثه توسط مقامات ذیربط ادامه دارد.

فلاح حسن با اشاره به اینکه تمام ادارات وزارت بهداشت برای امداد رسانی به مجروحان این حادثه در آماده باش قرار دارند، افزود: تمامی استانداری های همجوار برای پذیرش مجروحان و همچنین ارسال مواد، لوازم پزشکی و کیسه های خون در گروه های مختلف با اداره بهداشت نینوا در تماس و آماده باش هستند و ارتباط با اتاق های عمل در طول شبانه روز ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه ارسال آمبولانس ها به الحمدانیه همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: شرکت دارو و ملزومات پزشکی عراق نیز همچنان در حال ارسال کامیون‌های مواد پزشکی و تجهیزات پزشکی به بهداشت نینوا است.

در این پیوند کلیپی در شبکه های اجتماعی عراق منتشر شده است که یکی از مقامات بهداشتی استان نینوا از کمبود ماده درمان سوختگی «آلبومین ویال» در بیمارستان الجمهوری نینوا و بیمارستان الحمدانیه خبر می دهد و از مقامات وزارت بهداشت عراق می خواهد تا به دلیل تعداد مجروحان این حادثه و کمبود شدید این ماده دارویی از سازمان های بین المللی درخواست کمک کند.

پیشتر منابع خبری بامداد چهارشنبه گزارش دادند، در پی وقوع آتش‌سوزی در یک تالار جشن عروسی در شهرستان الحمدانیه استان نینوا واقع در شمال غرب عراق، ۱۰۰ نفر کشته و ۱۵۰ نفر زخمی شدند. این درحالی است که جمعیت هلال احمر عراق صبح امروز از افزایش شمار کشته و زخمی ها به بیش از ۴۵۰ نفر خبر داد.

سیف البدر سخنگوی وزارت بهداشت عراق اعلام کرد، آتش سوزی در یک تالار جشن عروسی (سالن الهیثم) در شهرستان حمدانیه که برآورد می‌شود حدود یک هزار نفر در آن حضور داشتند، رخ داده است.

در پی این حادثه، نخست وزیر عراق در سراسر این کشور سه روز عزای عمومی و استاندار نینوا یک هفته عزای عمومی اعلام کرد.

شخصیت ها و مقامات سیاسی عراق و همچنین برخی از مقامات کشورها با صدور پیام های جداگانه کشته و مجروح شدن جمعی از شهروندان عراقی در حادثه آتش سوزی در استان نینوا را به دولت و ملت این کشور تسلیت گفتند.

شهرستان الحمدانیه در استان نینوا واقع شده‌ است. نینوا در شمال غربی عراق و در ۵۰۴ کیلومتری بغداد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha