۵ مهر ۱۴۰۲، ۲۰:۳۰
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85241051
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید رئیس جمهور بر کاهش حداکثری قیمت تمام شده مسکن است

رشت - ایرنا - مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور گفت: تاکید رئیس جمهور در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، کاهش حداکثری قیمت تمام شده مسکن و ارتقای کیفی املاک است.

به گزارش ایرنا، وحید قربانی عصر چهارشنبه در جلسه شواری عالی مسکن گیلان در رشت اظهار کرد: علاوه بر تاکید رئیس جمهور بر کاهش قیمت مسکن، باید واحدهای مسکونی با کیفیت مناسب ساخته شود.

وی افزود: با وجود اینکه بزرگترین پروژه کاربری دولت سیزدهم، احداث چهار میلیون مسکن طی چهار سال است باید برای رسیدن به این هدف از تمامی ظرفیت بخش های دولتی و خصوصی استفاده کنیم.

قربانی ادامه داد: از سوی دیگر در برخی شهرها بیش از ۵۰ درصد از درآمد برای تهیه مسکن و اجاره بها هزینه می شود و برای برخی نیز صاحبخانه شدن ممکن نیست اما دولت مصمم است تا همه اقشار مختلف مردم بتوانند صاحبخانه شوند.

مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور به وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در گیلان اشاره و بیان کرد: بحث مسکن در گیلان بسیار پیچیده و قابل قیاس با اکثر استان ها نیست زیرا برای تهیه زمین در این استان برای اجرای طرح های ملی مسکن با مشکل مواجه هستیم.

قربانی اضافه کرد: اما این دلیل نمی شود که مردم گیلان حق خود را دیرتر از سایر استان ها در این طرح کسب و باید همه کمک کنند تا شرایط برای احداث مسکن در این استان سرعت بیشتری گیرد تا این پروژه در همه شهرهای گیلان رونق گیرد.

وی خاطرنشان کرد: البته واحدهای مسکونی باید با کیفیت مناسب، در مدت زمان کوتاه و با قیمت مناسب احداث شود و نباید به گونه‌ای باشد که مدت زمان پروژه‌ها باعث آبروریزی شود و به همین دلیل باید به احداث واحدهای مسکونی سرعت داد.

وی در ادامه گفت: از سوی دگیر برای ساخت مسکن در طرح نهضت ملی باید بیشترین سهم را از تسهیلات استفاده کنیم و آورده متقاضیان در حداقل قرار گیرد اما متاسفانه در برخی پروژه های این طرح در گیلان، آورده متقاضیان بیش از تسهیلات است.

در جلسه شورای عالی مسکن گیلان، اسدالله عباسی استاندار این استان ، حسین مذنب مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی، محمد سرلک معاون مدیرکل نظارت بر طرح های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی و برخی از مدیران و روسای دستگاههای اجرایی گیلان حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha