رییس وکلای دادگستری :تاریخ آمریکا از ابتدا با نقض حقوق بشر شکل گرفت

شیراز- ایرنا- -رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضاییه گفت: تاریخ آمریکا از ابتدا با نقض حقوق بشر و با نژاد پرستی علیه بومیان این کشور همراه بوده و شکل گرفته است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن عبدلیان پور روز چهارشنبه در دهمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی اظهار کرد:
این کشور با اینکه در جنگ جهانی دوم کمترین آسیب را دیده و ژاپن نیز تسلیم متفقین شده بود با حمله شیمیایی به هیروشیما و ناکازاکی ۲۲۰ هزار نفر را به کام مرگ کشاند.
عبدلیان پور ادامه داد: آمریکا در جنگ با ویتنام میلیونها انسان بی گناه را به کام مرک کشاند و این کشور در همراهی و حمایت از متحدانش مانند صهیونیسم و رژیم بعث بارها اقدام به استفاده از سلاح شیمیایی علیه غزه، لبنان، ایران، ویتنام و لائوس و افغانستان کرده است.
وی حمله به هواپیمای غیر نظامی و کشتار ۲۹۰ غیر نظامی، ۱۷ هزار شهید ترور ایران در همکاری با موساد،حملات نفتی به کشورهای مختلف، کودتا و شکل دهی به انقلابات مخملی و رنگی و تحریم‌های ظالمانه غذایی و پزشکی از جمله علیه ملت ایران را برخی دیگر از جنایات متعدد آمریکا علیه ملت‌های جهان برشمرد.
رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضاییه با بیان اینکه آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است تاکید کرد: این کشور حق ندارد از حقوق بشر سخن بگوید و ما مکلف هستیم تا با نشست‌های تخصصی چهره واقعی این کشور را افشا کنیم.
وی گفت: آمریکا در یکصدسال گذشته بیش از ۱۰۰ بار علیه دنیا جنگیده و جنایت کشتار و تجاورز با خوی استکباری آنها تنیده است.
عبدلیان پور با اشاره به فعالیت مرکز وکلا و کارشناسان و مشاوران قوه قضاییه در پیگیری‌های قضایی در سطح بین المللی، گفت: پیگیری و شکواییه حقوقی در قبال پرونده ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، شهدای پرواز ایران در خلیج فارس و شهدای غواص ایران از سوی وکلای این مرکز در حال انجام است و نتایج آن به اطلاع عمومی مردم خواهد رسید.
وی افزود: ۹۰ درصد وکلایی که در پرونده شهادت سردار سلیمانی طرح دعوی کردند از مرکز وکلای قوه قضاییه هستند و این مایه افتخار برای این مرکز است.
رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضاییه اضافه کرد: در بیانیه اتحاد اروپا مبنی بر تروریستی خواندن سپاه پاسداران وکلا این مرکز موضوع در سطح بین المللی باپیگیریی حقوقی آغاز کرده است.
وی بیان کرد: وکلای مرکز وکلا، کارشناسانرسمی و مشاوران قوه قضاییه از خانواده های غواص ایران در جنگ تحمیلی وکالت نامه دریافت کرده تا علیه امریکا در این موضوع طرح شکایت کنند.
عبدلیان پور گفت: طرح شکایت از آمران اهانت به قرآن در دادگاه حقوق بشر و محاکم سوئد و دانمارک و دیگر محاکم بین المللی از دیگر اقدامات وکلای این مرکز است که در ادامه نتایج آن اطلاع رسانی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha