مساله‌محوری در فعالیت‌ تشکل‌های دانشجویان به مطالبه‌گری می‌انجامد

سمنان- ایرنا- مدیرکل تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: مطالبه‌گری و توسعه دامنه فکری دانشجویان از دستاوردهای فعالیت‌های تشکیلاتی به صورت مساله‌محور در این دانشگاه است.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدحمید مهدیون شامگاه چهارشنبه در نشست هم اندیشی تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی استان در سالن جلسات دانشگاه واحد سمنان، یکی از نتایج فعالیت‌های تشکیلاتی را رشد و توسعه دامنه فکری افراد دانست و گفت: تشکل‌ها باید مسأله‌محور باشند، کنش‌پذیری در حل مسائل با تحقیق، مطالعه وکوشش همراه است و فرد تشکیلاتی چون دارای رویکرد مسأله‌محور است، در نتیجه هم مطالبه‌گری خواهد کرد و هم در بررسی و ارائه راه حل مسائل واقع بینانه و واقع گرایانه رفتار می‌کند.

مساله‌محوری در فعالیت‌ تشکیل‌های دانشجویان به مطالبه‌گری می‌انجامد

نقش تشکل‌های دانشجویی در مشارکت انتخابات امسال

وی بر برنامه‌ریزی و ایفای نقش تشکل‌های اسلامی در فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی دانشگاه، نقش تشکل‌های اسلامی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در راستای جلب مشارکت حداکثری مردم تاکید کرد و به بیان سیاست‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی در حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌های تشکل‌های اسلامی دانشگاه پرداخت.

مهدیون گفت: آیین نامه تأسیس و شیوه نامه فعالیت تشکل‌های اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی به استناد مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین و ابلاغ شده است و تسهیل در مراحل تأسیس و آغاز فعالیت تشکل های اسلامی در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد.

مدیرکل تشکل های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: در ارزیابی عملکرد و نتیجه‌گرایی فعالیت‌های تشکل‌ها کیفیت بسیار حائز اهمیت است و یک شخص آموزش‌دیده با رویکرد تشکیلاتی و با عملکرد مطلوب، در ابعاد مختلف، تأثیر بسزایی در هدایت افکار و رفتار افراد جامعه دانشجوئی، دانشگاهی و حتی غیردانشگاهی خواهد داشت.

وی با اشاره به لزوم مقبولیت تشکل‌ها در بین دانشجویان، تصریح کرد: تشکل‌ها نمی توانند و نباید از جامعه دانشجویی جدا باشند و حمایت دانشجویان از تشکیلات و فعالیت‌های آن بسیار اهمیت دارد و اثرگذاری تشکل‌ها در جامعه منوط به حمایت و همراهی جامعه دانشگاهی است.

جبران غفلت از بُعد اجتماعی تشکل‌های دانشجویی

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان نیز در این نشست عرصه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را از دامنه‌های گسترده فعالیت تشکل‌ها دانست و گفت: جنبه‌های سیاسی و فرهنگی بخش عمده فعالیت‌های تشکل‌ها را به خود اختصاص داده و بُعد اجتماعی تشکل‌های اسلامی مغفول مانده که در این بخش باید با برنامه‌ریزی درست، بیشتر و دقیقتر فعالیت کرد.

مهدی منصوری بر بهره‌مندی از تجربه تشکل‌های باسابقه، موفق و برتر در کشور به عنوان چراغ راه و خط مشی سایر تشکل‌ها به ویژه تشکیلات نوپا و نوظهور به منظور بهبود فعالیت و ارتقای بازدهی آنها در جنبه‌های مختلف تأکید کرد.

معاونین فرهنگی و دانشجویی، دبیران و نمایندگان تشکل‌های اسلامی استادان و دانشجویان، مسئولان و نمایندگان اعضای بسیج استادان و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان در این نشست حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha