رییس سازمان برنامه و بودجه: توسعه زیرساختهای آستان قدس نیازمند منابعی از بودجه عمومی است

مشهد- ایرنا- معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: باید تلاش ‌کنیم در بودجه عمومی کشور، منابعی برای توسعه زیرساخت‌های آستان‌های مقدس، از جمله حرم مطهر رضوی اختصاص داده شود.

به گزارش ایرنا بنقل از پایگاه خبری آستان قدس، داوود منظور عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از فعالیت‌های عمرانی حرم مطهر رضوی، افزود: زیبایی و ظرافت‌های بصری در فعالیت‌های عمرانی حرم مطهر رضوی بی‌نظیر بوده که یکی از شاهکارهایی است که در کشور در حال انجام است.

وی افزود: در کنار فضای معنوی حرم مطهر رضوی این توسعه زیرساخت ها و زیبایی‌های آن بر جذابیت‌های فعالیت‌های عمرانی حرم مطهر افزوده است و تسهیلگری خوبی را برای زائر فراهم می‌آورد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: باید به تولیت آستان قدس رضوی، تیم اجرایی و سازمان عمران حرم که این فعالیت‌ها را انجام می‌دهند تبریک گفت و اگر دولت در جایی بتواند کمک و مساعدتی داشته باشد قطعاً آن جز توفیقات دولت است و این آمادگی وجود دارد دولت با تمام قوا در خدمت باشد.

منظور افزود: در بودجه منابع نسبتاً خوبی برای حوزه‌های گسترده‌تری چون میراث و فرهنگی دیده می‌شود اما با توجه به تکثر اماکن مذهبی زمینه‌های بسیار گسترده‌تری همچنان باقی است و ما باید تلاش کنیم که بخشی از منابع بودجه عمومی را برای توسعه زیرساخت‌ها در زیارتگاه‌ها مخصوصاً چند آستان اصلی چون آستان حضرت رضا(ع)، آستان حضرت معصومه(س) و آستان احمد بن موسی(ع) اختصاص دهیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی حرم مطهر رضوی گفت: کار بسیار پیچیده‌ای در حال انجام است چون در عین اینکه باید آسیبی به اماکن وارد نشود طرح توسعه عظیمی اتفاق بیفتد که نیازمند دانش مهندسی خیلی بالا است که به نظر می‌آید یکی از شاهکارهاط عمرانی در حرم مطهر رضوی در حال انجام است.

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ظهر امروز در راس هیاتی از این سازمان با هدف افتتاح و بازدید از روند اجرای طرحهای عمرانی در استانهای خراسان رضوی و شمالی وارد مشهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha