۶ مهر ۱۴۰۲، ۹:۰۸
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85241389
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عشایر خراسان جنوبی هزار و ۹۰۰ تن گوشت قرمز تولید کردند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: عشایر این استان در ۶ ماه نخست سال جاری هزار و ۹۰۰ تن گوشت قرمز به ارزش پنج هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال تولید کردند.

محمد ابراهیم ابراهیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همچنین در این مدت پنج هزار تن شیر به ارزش هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال و ۴۰۰ تن کرک و پشم به ارزش ۵۷۴ میلیارد ریال توسط عشایر استان تولید شده است.

وی با اشاره به تولید پنج هزار و ۵۵۰ متر صنایع دستی داری به ارزش ۳۵ میلیارد ریال توسط عشایر استان، بیان کرد: همچنین در این مدت ۶۵ میلیارد ریال صنایع غیر داری توسط عشایر خراسان جنوبی تولید شده است.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: میزان گیاهان دارویی کشت و جمع آوری شده توسط عشایر نیز ۹۴ تن و به ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چهار هزار و ۸۰۰ خانوار عشایری تحت پوشش آبرسانی هستند، افزود: از ابتدای سال جاری ۷۴ هزار مترمکعب آب برای عشایر استان حمل شده‌ است.

ابراهیمی ادامه داد: در راستای رفاه و رفع مشکلات کم‌آبی عشایر در سال جاری حجم آبرسانی به عشایر را افزایش دادیم و آبرسانی به عشایر توسط ۲۳ تانکر آبرسانی دولتی و پنج تانکر بخش خصوصی به مناطق عشایر حمل شده است.

خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان و جمعیت ۸۰۰ هزار نفری، چهارمین استان عشایری کشور است و ۸۰ درصد عشایر استان در شهرستان‌های مرزی زیرکوه، درمیان، سربیشه و نهبندان سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha