۶ مهر ۱۴۰۲، ۸:۲۳
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85241408
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجان به عنوان دومین مرکز استان خنک در کشور ثبت شد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی زنجان گفت: طی شبانه روز گذشته با کاهش حداقل دما، زنجان با ۶ درجه سانتیگراد به عنوان دومین مرکز استان خنک در کشور ثبت شد.

حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف است و از بعدازظهر با وزش باد همراه خواهد شد.

وی با بیان اینکه این شرایط جوی تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: روز شنبه شاهد وزش باد در مناطق مختلف استان خواهیم بود که در برخی نقاط سرعت آن به حد نسبتا شدید خواهد رسید.

سلطانی یادآور شد: روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آینده با عبور سامانه ضعیف بارشی از استان بارش های پراکنده و خفیفی رخ خواهد داد.

وی دمای فعلی زنجان را ۱۱ درجه سانتیگراد ذکر کرد و گفت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۶ و ۲۶ درجه، ابهر هفت و ۲۳ درجه، خرمدره ۱۰ و ۲۴ درجه، آببر ۱۶ و ۲۷ درجه، سلطانیه پنج و ۲۴ درجه، قیدار ۹ و ۲۴ درجه و ماهنشان ۹ و ۲۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha