۶ مهر ۱۴۰۲، ۹:۰۱
کد خبر: 85241473
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشت قطعه زمین برای ساخت مدرسه در ساوه رزرو شد

ساوه - ایرنا - معاون هماهنگی عمرانی امور عمرانی فرماندار ویژه ساوه گفت: امسال با تخصیص اعتبار ویژه در کمیته برنامه ریزی هشت قطعه زمین در مناطق شهری برای احداث مدرسه در این شهرستان رزرو شد.

«صالح کربلایی حسنی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه کمبود زیرساخت های آموزشی یکی چالش های حوزه آموزش و پرورش این شهرستان است افزود: امسال برای جبران بخشی از این نیاز ۷۰ میلیارد ریال منظور خرید اراضی مورد نیاز احداث مدارس در کمیته برنامه ریزی برای ۲ دستگاه اجرایی آموزش و پرورش و نوسازی مدارس تخصیص یافت.

وی اضافه کرد: این اعتبار برای خرید ۳۱ هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین با کاربری آموزشی به قیمت دولتی تخصیص یافته و با همکاری اداره راه و شهرسازی شهرستان اراضی مورد نظر نیز به تعداد هشت قطعه رزرو شده است.

کربلایی حسنی یادآور شد: پنج مورد از این اراضی در فازهای سوم و چهارم شهرک فجر، ۲ قطعه در خیابان رجایی و یک قطعه در خیابان آوینی بوده که متراژ این قطعات از ۷۵۰ تا ۶ هزار متر مربع متغیر است.

وی افزود: با هزینه کرد اعتبار تخصیص یافته از سوی ۲ دستگاه اجرایی مقدمات احداث این مدارس با اعتبارات دولتی و یا خیران فراهم می شود.

معاون هماهنگی عمرانی امور عمرانی فرماندار ویژه ساوه یادآور شد: هم اکنون با حمایت خیران در قالب ۱۵ طرح عمرانی بخش دیگری از نیازهای این شهرستان برای ارتقای فضای فیزیکی مدارس در حال انجام است که پیش بینی می شود برای سال تحصیلی آینده حدود ۱۰۰ کلاس آماده بهره برداری باشد.

۵۶ هزار دانش آموز و سه هزار نوآموز ساوجی در ۲۹۳ مدرسه هم اکنون در حال تحصیل هستند و بیش از ۲ هزار معلم و کادر آموزشی نیز در شهرستان ساوه در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha