۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۲
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85241488
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۵۶ معلم جدید در مدارس چهارمحال و بختیاری جذب شدند

شهرکرد-ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اتمام فرایند مصاحبه پذیرش‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: ۳۵۶ معلم جدید در مدرسه‌های ابتدایی و استثنایی استان جذب شدند.

افشین امیریان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سهمیه جذب آموزگار برای مدارس ابتدایی و استثنایی استان در آزمون استخدامی ۵۲۶ نفر بود که بیش از ۷۰درصد این سهمیه جذب شدند و مابقی نمره تراز را کسب نکردند.

به گفته وی، بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ نفر برای انجام مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش پذیرش شدند و فرایند پذیرش این افراد انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در سالجاری یک‌هزار و ۸۰۰ نفر از فرهنگیان استان بازنشسته شدند و یک‌هزار نفر نیز کمبود نیرو در سطح استان از سال‌های گذشته بود که این کمبود نیرو با جذب استخدامی‌های جدید آموزگاری و دبیری و استفاده از ظرفیت نیروهای بازنشسته و حق‌التدریس معلمان شاغل و همچنین بازنشسته رفع خواهد شد.

وی اظهار داشت: کمبود نیروی انسانی در مدارس استان در مناطق ۱۷گانه به صورت نقطه‌ای وجود دارد و با سرعت در حال جذب و ساماندهی نیرو در این مناطق هستیم.

امیریان با اشاره به اینکه نیروهای بازنشسته دارای تجربه بالا هستند؛ از این قشر دعوت کرد در سال تحصیلی‌جاری یاری‌رسان آموزش و پرورش باشند.

به گفته وی، در سال تحصیلی جاری فرصت استفاده از معلمان شاغل و بازنشسته به صورت ۲۴ ساعت در هفته حق‌التدریسی فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، امسال ۱۹۴ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز چهارمحال و بختیاری شامل ۱۱۲ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، ۴۵ هزار دانش‌آموز متوسطه اول و ۳۷ هزار دانش‌آموز در مقطع متوسطه دوم در ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha