۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۵
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85241533
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴هزار متر مکعب پساب فاضلاب گناوه و دیلم آماده واگذاری به بخش خصوصی است

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: در شبانه روز هشت هزار متر مکعب پساب فاضلاب در گناوه و ۶ هزار مترمکعب در شهر دیلم تولید می شود که آماده واگذاری به شرکت‌های بخش خصوصی برای بهره‌برداری از آن است .

به گزارش ایرنا احمد محمدی زاده روز پنجشنبه در آئین تجلیل از برگزیدگان ششمین دوره «جایزه امید آفرین» استان بوشهر در قالب جایزه بنیاد و رشد اندیشه‌های سازندگی اظهار کرد: افزون بر واگذاری پساب زمین مورد نیاز برای اجرایی شدن طرح‌های تولیدی نیز در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

وی یادآورشد: می توان از پساب فاضلاب برای جنگل‌کاری و تولید چوب و تامین نیاز صنعت استفاده شود.

استاندار بوشهر تصریح کرد: از پساب فاضلاب برای توسعه فضای سبز، جنگل‌کاری و تامین آب واحدهای صنعتی می توان استفاده کرد.

محمدی‌زاده ادامه داد: بازگشت پساب فاضلاب پس از تصفیه به چرخه مصرف یکی از اولویت‌ها است و در این راستا طرح جنگل‌کاری و تولیدی با استفاده از پساب فاضلاب بوشهر آغاز شده است.

استاندار بوشهر استفاده از پساب فاضلاب در حل مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی را مؤثر دانست و افزود: اکنون قرارداد استفاده از پساب فاضلاب با سرمایه‌گذاری به ارزش یکهزار و ۱۰۰ میلیارد منعقد شده است.

وی با بیان اینکه سال‌ها پساب فاضلاب بوشهر بدون استفاده به هدر می‌رفت تصریح کرد: استفاده از این ظرفیت به‌عنوان یک منبع پایدار آب واحدهای تولیدی و صنعتی به‌شمار می‌رود.

محمدی‌زاده گفت: در کنار جلوگیری از آلودگی زیست محیطی، یکی از ظرفیت‌ها برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری از جمله جنگل‌کاری و تولید چوب استفاده از پساب فاضلاب بوشهر است.

وی با بیان اینکه تا ۲ سال پیش ۹۰ درصد آب مصرفی استان بوشهر از خارج استان تامین می‌شد افزود: در این راستا برای حل مشکل آب مصرفی استان بوشهر در دولت سیزدهم توجه خاصی شد و ساخت آب‌شیرین‌کن‌ها، سدها و طرح‌های تسریع یافت و اکنون روند تکمیل این طرح‌ها فراهم شده است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: در شبانه‌روز ۴۰ هزار مترمکعب پساب از طریق شبکه فاضلاب بوشهر جمع آوری ، دفع، تصفیه و این پساب در طبیعت رها می‌شود.

محمدی‌زاده یادآورشد: با تلاش انجام شده و در این راستا با مشارکت بخش خصوصی برای تصفیه این پساب عملیات اجرایی آن در هفته دولت امسال آغاز شد و در کنار این طرح، زمین به سرمایه‌گذار برای تولید چوب از طریق کاشت درخت واگذار می‌شود.

وی گفت: برای کاشت نهال حرا در سواحل استان بوشهر اقدامات مهمی انجام شده و عملیات کشت این نهال در فصل زمستان در اوایل اسفند امسال اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان بوشهر باید از لحاظ ظرفیت کاری و تولیدی نخبگان توانمند شود گفت: اولویت پرداخت تسهیلات اعتباری و بانکی باید به شرکت‌هایی پرداخت شود که پایه اصلی آن از نخبگان در استان بوشهر شکل گرفته است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان استان حمایت می شوند افزود: یک فرصت‌های استخدامی در این استان فراهم شده و در این راستا ضمن استخدام یکهزارو ۵۰۰ نفر در دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر همین میزان در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی استخدام می‌شوند.

محمدی‌زاده گفت: امسال در مجموع سه هزار نفر از جوانان استان بوشهر در دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های وابسته به وزارت نفت استخدام می‌شوند .

وی افزود: در استخدام این دستگاه‌ها و صنایع باید نخبگان استان بوشهر در اولویت قرار داشته باشند.

در این آیین از برگزیدگان ششمین دوره «جایزه امید آفرین» استان بوشهر در قالب جایزه بنیاد و رشد اندیشه‌های سازندگی تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha