۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۵
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85241538
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ترکمن‌ها و اهل سنت گلستان نماد واقعی وحدت در کشور هستند

گنبدکاووس- ایرنا- معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین با تبریک فرارسیدن هفته وحدت (۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول)، از ترکمن‌ها و اهل سنت استان گلستان به عنوان نماد واقعی وحدت در کشور نام برد و تصریح کرد: اهل سنت ساکن در ایران اسلامی به اهل بیت نبی مکرم اسلام (ص) ارادت و مودت دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار حسین معروفی روز پنجشنبه در آیین عطرافشانی گلزار شهیدان گنبدکاووس در امامزاده یحیی بن زید(ع) این شهرستان مرزی، بیان کرد: دشمنان اسلام و استکبار جهانی تلاش زیادی می‌کنند تا تلقین کنند، اهل سنت ایران دل در گرو اهل بیت پیامبر اعظم (ص) ندارند.

وی بابیان اینکه هدف دشمنان از این تلاش‌ها ایجاد انشقاق قومی و مذهبی در ایران است، ادامه داد: در چهار استان اهل سنت نشین کشور فرمانده سپاه بودم و قاطعانه می‌گویم که اهل سنت به اهل بیت پیامبر(ص) ارادت و مودت دارند و حتی به زیارت مزار آنها نیز می‌روند اما شکل ظاهری این زیارت با اهل تشیع متفاوت است.

سردار معروفی با تبریک سالروز ولادت نبی مکرم اسلام (ص) اضافه کرد: پیامبر اسلام که آخرین رسول و پیام آور الهی است، پیامبر رحمت و رحمت العالمین هستند و برای هدایت بشریت مبعوث شدند نه فقط برای مسلمانان و شیعیان.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: ملت ایران اسلامی با پیروی از مکتب وحی و قرآن، مسیری مقدسی را که نبی مکرم اسلام(ص) و اهل بیت ایشان که مفسرین قرآن کریم هستند، طی می‌کنند.

وی همچنین با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گفت: جنگ به خودی خود یک پدیده زیان آور و سخت است اما ملت ایران جنگی را علیه هیچ کشوری آغاز نکرد بلکه از سرزمین خود در برابر حمله بیگانگان دفاع کرد به همین علت جنگ تبدیل به دفاع مقدس شد.

ترکمن‌ها و اهل سنت گلستان نماد واقعی وحدت در کشور هستند

سردار معروفی افزود: در جمهوری اسلامی و برخلاف رژیم پهلوی و دیگر کشورها که وزارت جنگ داشته و دارند، ما وزارت دفاع داریم و با همین منطق که برگرفته از منطقه عاشورایی است، جنگ نابرابر هشت ساله را به دفاع مقدس تبدیل کردیم.

وی به عملیات کربلای پنج هم اشاره کرد و گفت: برای این عملیات که سخت‌ترین عملیات دوران دفاع مقدس و تعیین کننده سرنوشت جنگ بود، باید مقتل نویسی شود چراکه در آن نبرد تن به تن یا تانک با تانک نبود بلکه نبرد تن با تانک بود.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین همچنین با غیرقابل اعتماد دانستن آمریکا گفت: این کشور مستکبر پس از عملیات کربلای پنج و اوج قدرت رزمندگان ما به خلیج فارس لشکرکشی کرد و برخی جنایت‌ها مانند حمله به نفتکش‌ها و هواپیمای مسافربری ایران را انجام داد.

وی افزود: ملت ایران و رزمندگان آن با صبر و مقاومت و به برکت خون شهیدان بر دشمنان پیروز شد و امروز از قدرت‌های برتر منطقه و جهان است.

به گزارش ایرنا، سردار معروفی قبل از این مراسم هم با حضور در منزل آخوند «عبدالباسط نوریزاد» و آخوند «عبدالکریم جاور» ائمه جمعه اهل سنت گنبدکاووس با آنها دیدار و هفته وحدت را تبریک گفت.

گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب اسلامی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون حدود ۵۲۰ شهید والامقام تقدیم این سرزمین کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha