مشکلات مالی تمامی طرح‌های منطقه آزاد چابهار حل و در حال کار هستند

چابهار - ایرنا - مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مشکلات پیش رو از جمله مالی تمامی طرح‌های منطقه آزاد چابهار حل و در حال کار هستند

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، امیر مقدم مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار در دیدار با محمد کرمی گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های یک ساله سازمان را در سفر به زاهدان در هفته دفاع مقدس بیان کرد.

وی به همراه جمعی از معاونان و مدیران در سفر به زاهدان و نشست با استاندار بیان کرد: این سازمان در ادوار گذشته کارهای زیادی در حوزه های اقتصادی، عمرانی و اجتماعی انجام‌ داده که در خور توجه‌ است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار اظهار کرد: با وجود مشکلات و فراز و نشیب‌های سازمان در انتهای سال ۱۴۰۰ و تا پایان نیمه اول ۱۴۰۱، هم اکنون از پروژه های عمرانی تعریف شده، همه پروژه فعال و در حال اجراست و قابل ذکر است پنج پروژه به بهره برداری رسیده که از مهمترین آنها ساخت شبکه آبرسانی به روستای تاریخی تیس بوده که این پروژه جمعیت هدف ۱۵ هزار نفری را در بر می گیرد و مبلغ هزینه شده برای تحقق این امر بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان است.

وی گفت: پروژه ساخت و بهره برداری از انبار سرپوشیده با بیش از ۸۰ میلیارد تومان هزینه از دیگر طرح های عمرانی منطقه آزاد است.

مقدم همچنین گزارشی از تبدیل منطقه منفصله ریمدان به قطب اقتصادی جدید منطقه آزاد ارایه کرد و افزود: از ۶ هزار هکتار، ۲۰۰ هکتار در حال آماده سازی و محدوده آن با دیوارهای بتنی محصور شده در حوزه ریمدان هم اکنون برای خدمت رسانی به زوار پاکستانی آب و برق در حد نیاز تامین شده است‌.

وی بیان کرد: سازمان منطقه آزاد چابهار خودش را هماهنگ با مجموعه استان می داند و آمادگی دارد برای انجام مسوولیت های اجتماعی در راستای ایفای به آن با هماهنگی دیگر دستگاه های استان اقدام کند.

حضور منطقه آزاد چابهار در نمایشگاه‌های مختلف و جذب سرمایه گذار

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار همچنین از دیگر طرح های انجام شده توسط این سازمان در شهر چابهار را هزینه هشت میلیارد تومانی برای سیستم سرمایشی بیمارستان امام علی(ع) این شهرستان دانست و گفت: سازمان تکلیف خودش را در حوزه مشکلات سلامت در ارتباط با بیمارستان انجام داده و در حال انجام اقدامات دیگری در حوزه سلامت است و در حد مقدورات سازمان خود را متعهد به بهبودی وضعیت بیمارستان و سلامت مردم می داند و در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری در سالجاری هم اکنون تفاهم نامه ها و قرار دادهای جدیدی برای سرمایه گذاری منعقد و در حال اجراست.

وی گزارشی از شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی ارائه کرد و گفت: فرصت مغتنمی برای سرمایه گذاران علاقه مند فراهم شد تا با بسته های سرمایه گذاری آماده ارائه در این نمایشگاه ها آشنا گردند و در برخی موارد منجر به انعقاد تفاهم نامه و قرارداد در رابطه با چند بسته سرمایه گذاری و دیگر زمینه های مورد علاقه برای سرمایه گذاری از سوی سرمایه گذاران شد.

در این دیدار محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان ضمن استماع گزارش عملکرد سازمان منطقه آزاد چابهار توسط مدیرعامل با قدردانی از تلاش های صورت گرفته‌ توسط این سازمان اظهار کرد: در راستای رفاه و تامین توسعه پایدار در استان مسوولیت همه‌ی دستگاه های اجرایی تسهیل فرآیندهای سرمایه‌گذاری و رفع مشکلات و موانع موجود است و با هم افزایی جهت بهبود توسعه پایدار و ساده سازی رویه های دست و پاگیر تلاش کنیم.

تقویت تعاملات و همکاری ها، کاهش‌ مشکلات شهری، رفاه مردم‌ حاشیه نشین، رفع موانع اداری و تسهیل فعالیتی سرمایه گذاران از جمله نکاتی بود که وی در این نشست بیان داشت.

گفتنی است در این دیدار معاونان اقتصادی و سرمایه‌گذاری، عمرانی و زیربنایی و فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و جمعی از مدیران سازمان مقدم را همراهی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha