مدیر کل بنیاد شهید: وضعیت گلزارهای شهدای خراسان رضوی زیبنده نیست+فیلم

گناباد-ایرنا- مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: وضعیت گلزارهای شهدای این استان زیبنده نیست و توجه بیشتر مسوولان به تخصیص اعتبار برای بازسازی آنها ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مهدی حسن زاده نامقی روز پنج شنبه در جلسه تودیع و معارفه رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گناباد با اشاره به اینکه استان خراسان رضوی با ۱۸ هزار شهید از نظر وضعیت و بازسازی گلزارهای شهدا در بین استانهای کشور رتبه ۲۳ را دارد.

وی ادامه داد: ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رییس جمهور و هیات دولت و ۱۵۰ میلیارد ریال از طرف استانداری خراسان رضوی برای بازسازی گلزارهای شهدای این استان اختصاص یافته ولی این اعتبار هنوز تخصیص نیافته است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی خواستار توجه بیشتر مسوولان در سطوح ملی و استانی به تامین و تحقق اعتبار بازسازی گلزارهای شهدای خراسان رضوی شد.

وی با بیان اینکه در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب و سیاستهای دولت سیزدهم، رویکرد تحولی در خدمات رسانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران خراسان رضوی مورد توجه قرار دارد، تصریح کرد: ۶ هزارو ۸۲۷ نفر از این قشر از خدمات توان بخشی طی سال گذشته استفاده کردند که این میزان نسبت به سال قبل از آن ۳۴ درصد افزایش یافت.

حجت الاسلام حسن زاده اظهار داشت: پنج هزار و ۱۲۱ نفر از خانواده معظم شهدا و ایثارگران خراسان رضوی هم در این مدت از خدمات بالینی بهره گرفتند که این میزان ۷۴ درصد رشد داشته است و میزان اشتغال فرزندان ایثارگران هم ۲۴۴ درصد افزایش پیدا کرد.

وی خاطره نگاری والدین شهدا را از جمله اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ذکر کرد و گفت: پنج هزار خاطره طی ۶ ماه گذشته از این افراد جمع آوری و تدوین شده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی تعداد والدین شهدا و ایثارگران خراسان رضوی را ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر ذکر و بیان کرد: ماهانه به طور متوسط ۴۷ نفر از والدین شهدای این استان فوت می کنند، لذا ثبت خاطرات این افراد از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی ضمن تاکید بر لزوم استفاده از همه ظرفیتها برای ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات به خانواده معظم شهدا و ایثارگران خاطر نشان کرد: باید علم دار مطالبه گری این قشر باشیم و افرادی که تصدی مسوولیتهای تابعه بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی را در سطوح استانی و شهرستانی عهده دار می شوند باید خود را ملزم به خدمات صادقانه به آنها بدانند.

حجت الاسلام حسن زاده با گرامی داشت هفته دفاع مقدس افزود: استان خراسان رضوی با وجود اینکه جزو دورترین استانها به جبهه های نبرد حق علیه باطل بود ولی رزمندگان خراسانی حضور تاثیر گذاری در دفاع مقدس داشتند و این استان بیشترین شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

فرماندار گناباد هم گفت: گلزار شهدای این شهرستان از جمله در مناطق روستایی زیبنده نیست و در وضعیت نامناسبی قرار دارند و لزوم بازسازی آنها ضروری است.

رضا نصیری ضمن تاکید بر اهمیت تحول در ارایه خدمات به خانواده معظم شهدا و ایثارگران گناباد افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان باید با اقدامات تحولی و اثر بخش به رتبه نخست استان خراسان رضوی دست یابد.

در پایان این آیین رضا نامداری به عنوان رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گناباد معرفی و از خدمات محمد شهابی و امین دلسوز در دوران مسوولیت و سرپرستی بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان طی ۶ سال گذشته تقدیر شد.

شهرستان گناباد با یک هزار و ۳۳۹ شهید، جانباز و آزاده در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha