تعاونی‌های مستعد دانش بنیان در سیستان و بلوچستان توانمند می‌شوند

زاهدان- ایرنا- سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، احیا، توانمندسازی و به ظرفیت رسانی تعاونی‌های دارای سابقه یا مستعد دانش بنیان را از اولویت‌ها در این استان دانست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خلیل‌احمد سلامی روز پنجشنبه در رویداد نوفن که در پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: در این رویداد با همکاری پارک علم و فناوری و دفتر امور روستایی استانداری به دنبال ترویج و ترغیب فرهنگ تعاونی با تاکید بر دانش بنیان‌ها هستیم.

وی افزود: ۶ شرکت تعاونی دانش بنیان دارای مجوز معتبر در سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند که بیشتر در حوزه فعالیت آن‌ها در زمینه کشاورزی و صنایع غذایی، ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، دارو و فرآورده‌های حوزه تشخیص و درمان و فناوری اطلاعات و نرم افزارهای رایانه‌ای است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین ۲ شرکت تعاونی در حوزه‌های زیست محیطی و کشاورزی در حال ارزیابی دریافت مجوز دانش بنیان در استان هستند و ۱۸ شرکت تعاونی هم مستعد دانش بنیان شدن شناخته شدند.

وی اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان به عنوان موتور محرکه و عامل محوری پیشرفت اقتصادهای دانش بنیان شناخته می‌شوند که ریسک سرمایه‌گذاری در آنها پایین است و نقش موثری در پایداری اقتصاد دارند.

سلامی افزود: راه‌اندازی و گسترش شرکت‌های تعاونی دانش بنیان موجب بی‌نیازی کشور از واردات، جلوگیری از خروج ارز و خودکفایی در تولیدات داخلی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وزارت متبوع با حمایت‌های دولت درصدد است تا براساس نیازها و اولویت‌های کشور، تعاونی های دانش بنیان را گسترش دهد و این مهم در سیستان و بلوچستان با تاکید استاندار به شکل جدی مورد توجه قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha