قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی: دستیابی به مرجعیت علمی مطالبه رهبری است

 مشهد -ایرنا- قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی از سال ۱۳۸۴ خواستار دستیابی کشورمان به مرجعیت علمی هستند و همه وظیفه داریم مطالبه ایشان را دنبال کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی سروری مجد روز پنجشنبه در مراسم رونمایی از پوستر همایش بین‌المللی مرجعیت علمی در عصر ظهور در مشهد افزود: مبنای این همایش بین‌المللی که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد، مرجعیت علمی در عصر ظهور است و هر تلاشی در جمهوری اسلامی ایران که منجر به برافراشتن پرچم ظهور و اعتقاد به منجی شود، پسندیده است.

وی بیان کرد: جهان امروز به دنبال عقلگرایی و معنویت است و یک خلا را در حیات خود احساس می‌کند، این مرجعیت علمی در واقع مرجعیت علمی قرآن و اهل بیت (ع) است.

قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی افزود: بزرگانی همچون شیخ بهایی، خواجه نصیرالدین طوسی، خوارزمی و ملاصدرا در زمان خود مرجع علمی، فناوری، ادبی و هنری بودند.

سروری مجد اظهار داشت: در این رویداد و با حضور واحدهای مختلف دانشگاه آزاد، در حقیقت ۴۰ رویداد مهم در سومین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری با موضوع امامت و مهدویت و در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی برپا خواهد شد که موضوع قابل اعتنایی در جهان اسلام به شمار می‌رود.

دبیر علمی همایش بین‌المللی مرجعیت علمی در عصر ظهور نیز گفت: تشکیل دبیرخانه این همایش در محل دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی که هدف از پژوهش را رسیدن به مرجعیت علمی و قله های دانش بیان کردند و در راستای سومین جشنواره امامت و مهدویت صورت گرفته است.

رحیم دبیری افزود: هدف از این همایش ایجاد یک بستر مناسب برای ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی و نظریات علمی در خصوص مرجعیت علمی در عصر ظهور است.

وی ادامه داد: سعی بر این است تا راههای نیل به مرجعیت علمی در جامعه مهدوی و چالش‌ها و در واقع تبیین این مسئله در جامعه مهدوی مورد بررسی قرار گیرد.

معاون پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اظهار کرد: در تاریخ ۲۵ بهمن سال جاری این همایش به ریاست دکتر «محمد مهدی طهرانچی» رییس دانشگاه آزاد و در ۳۲ محور در مشهد برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha