۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۵۶
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85241789
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جابجایی بار و مسافر از راه آهن شمال ۲ افزایش یافت

رشت - ایرنا - مدیرکل راه‌آهن شمال۲ از افزایش ۹ درصدی جابجایی بار و ۲۲ درصدی مسافر ازاین مسیر خبر داد و گفت: در نیمه نخست امسال در بخش باری یک میلیون و ۶۶۷ هزار و ۷۰۹ تن کالا در این مسیر حمل و نقل شد که سال قبل همین زمان این رقم یک میلیون ۵۳۴ هزار و ۵۰۵ تن کالا بود.

غلامحسین ولدی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود : در این مدت ۷۱۴ هزار و ۳۵۷ تن کالا از راه آهن شمال ۲ بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰۸ هزار ۹۹۱ تن، ۱۷ درصد رشد یافته است.

وی عنوان کرد: همچنین ۹۵۳ هزارو ۳۵۲ تن کالا نیز از راه آهن شمال ۲ تخلیه شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۹۲۵ هزار و ۵۱۴ تن بود سه درصد دارد.

به گفته وی، عمده بارهای بارگیری شده از راه آهن گیلان شامل؛ کاغذ، تخته و چوب و مصالح خاکی و عمده بارهای تخلیه شده نیز مصالح خاکی بالاست، ذرت، آهن آلات، کاشی و مواد شیمیایی است.

وی در ادامه به کاهش ۳۰ درصدی تاخیر قطارهای مسافری از گیلان اشاره کرد و گفت: علاوه بر بخش بار در حوزه مسافری هم امسال تاکنون ۶۰۱ هزار و ۱۹۹ نفر از راه آهن شمال ۲ جابجا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که این میزان ۴۹۰ هزار و ۸۱۷ مسافر بود افزایش ۲۲ درصدی دارد.

حوزه استحفاظی اداره کل راه‌آهن شمال٢ از خروجی ایستگاه هشتگرد در استان البرز شروع و ضمن در برگرفتن تقریبا تمام خطوط ریلی استان قزوین به ایستگاه رشت می رسد. ادامه این مسیر در آینده به بندانزلی و آستارا ختم خواهد شد.

راه آهن قزوین - رشت نیمه اسفندماه سال ۹۷ افتتاح شد و به صورت یک خطه از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران - تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین‌سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم (ع) ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد.
این محور در حال حاضر شامل ۱۰ ایستگاه آبیک، زیاران، کهندژ، قزوین، سیاه‌چشمه، کوهین، لوشان، رستم‌آباد، سراوان و رشت می‌باشد که از این میان ایستگاه‌های قزوین، رشت و لوشان ایستگاه‌های تشکیلاتی بزرگ محسوب می‌شوند.

راه آهن قزوین - رشت ۵۳ تونل به طول ۲۲ کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و ۴۳۰ متر روی سد منجیل ساخته و برای احداث این خط ریلی حدود ۹ کیلومتر پل بزرگ و ۲۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی شده است. یکی از مهمترین اهداف احداث خط آهن گیلان تکمیل نوستراک شمال - جنوب است؛ هم اکنون برای تحقق این مهم در ادامه راه اهن رشت - قزوین، مسیر ریلی از رشت به سمت بندرانزلی، کاسپین و آستارا در حال تکمیل است.

اولین محموله بار گیلان از طریق خط ریلی نیز نیمه اردیبهشت ماه سال ۹۸ از مبدأ خوزستان به رشت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha