سه تولید محتوای دفاع مقدس در آذربایجان شرقی رونمایی شد

تبریز- ایرنا- همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس از سه عنوان تولید محتوای این حوزه با حضور رزمندگان و پیشکسوتان جبهه و جنگ در تبریز رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، تندیس جهاد اکبر به عنوان تداعی کننده جهاد با نفس رزمندگان دوران دفاع مقدس، السلام علیک یا عشق در قالب بی سر شدن شهدای دوران دفاع مقدس و اثر هنری و حجمی مَا رَأَیْتُ إِلَّا جَمِیلًا که توسط هنرمند شهیر ایران و آذربایجان " احد حسینی" ساخته شده است، در محل موزه دفاع مقدس رونمایی و برای بازدید علاقمندان به نمایش گذاشته شد.

همچنین جاده دسترسی و تامین روشنایی از ضلع غربی خیابان استاد معین به محل باغ موزه دفاع مقدس آذربایجان‌ شرقی و آبنمای مرکز فرهنگی دفاع مقدس با مشارکت شهرداری منطقه ۲ تبریز به بهره برداری رسید.

برای اجرای این جاده دسترسی بیش از ۸۰ میلیارد ریال از سوی شهرداری منطقه 2 هزینه شده است.

پروژه سه بعدی پارک شمیم پایداری و موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی نیز با بهره مندی از هوش مصنوعی به منظور بازدید مجازی گردشگران از این محل نیز رونمایی و به مورد بهره برداری رسید.

سه تولید محتوای دفاع مقدس در آذربایجان شرقی رونمایی شد
اثر حجمی جهاد اکبر

مدیرکل بنیاد حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح و رونمای این طرح های محتوایی، با تاکید بر اینکه یکی از رسالت های اصلی این مجموعه ارایه دستاوردهای گران سنگ دفاع مقدس به نسل های جدید و جوان و آحاد مردم است، گفت: دست همه هنرمندان، صاحب نظران و اهالی قلم را می فشاریم و به شدت نیازمند همکاری آنها هستیم.

امیر دریادار رضا عباسی تکمیل باغ موزه دفاع مقدس تبریز منوط به همکاری و کمک سایر دستگاه های اجرایی و نهادهای مختلف استانی است، از همکاری و هم افزایی شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز در این زمینه قدردانی کرد و افزود: در حال حاضر هم گرایی و هم افزایی خوبی در استان برای تکمیل این مجموعه نفیس و بی نظیر وجود دارد.

وی تهیه و تدوین مجموعه تولید محتوای ۱۱۰ سوژه ای دفاع مقدس آذربایجان شرقی را یکی از اقدامات مهم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان برشمرد و یادآور شد: بر همین مبنا هم اکنون نقشه راه توسعه مجموعه باغ موزه و نیز آثار و مستندات مربوط به یگان های مختلف شرکت کننده در جنگ هشت ساله موجود است.

امیر عباسی با تاکید بر اهمیت وجود موزه دفاع مقدس برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های جدید، ادامه داد: این محل باید به مکانی برای پاسخ به پرسش ها و شبهات نوجوانان و آگاهی رسانی به کودکان آینده تبدیل شود.

وی از عقد قرارداد تعداد ۱۳ مورد تولید محتوای دوران هشت سال دفاع مقدس آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: این قراردادها بالغ بر ۵۰ اثر هنری و فرهنگی را در بر می گیرد که تلاش می کنیم تا سوم خرداد سال آینده تمام این طرح ها به اتمام رسیده و برای بازدید عموم آماده می شود.

سه تولید محتوای دفاع مقدس در آذربایجان شرقی رونمایی شد
جاده دسترسی به موزه دفاع مقدس

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha