۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۷
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85241919
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تقویت اتحاد اسلامی نیازمند نگاه عقلانی است

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: برای ایجاد و تقویت وحدت و برادری میان مسلمانان به یک نگاه انسانی، فکر عمیق و عقلانیت نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی روز پنجشنبه در همایش طلایه داران وحدت و مقاومت با حضور روحانیون اهل سنت و تشیع در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر اعظم(ص) و سلاله پاکش حضرت امام جعفر صادق (ع) و آغاز هفته وحدت، اظهار کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری لازمه وحدت ایمان قلبی و اعتقادی است که می تواند آثار مثبتی در جامعه به دنبال داشته باشد.

وی افزود: وحدت باید براساس اسلام و اعتصام به حبل الله باشد و طبق آیه 103 سوره مبارکه آل عمران «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا» و همگی به ریسمان خدا چنگ زنید، لذا باید به اصل و اصول وحدت توجه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به تردد زوار اربعین حسینی از مرز باشماق اشاره کرد و گفت: مرز باشماق مریوان به برکت زوار امام حسین(ع) رونق گرفت و موجب توسعه و آبادی این استان شده است.

امام جمعه کامیاران هم در این همایش اظهار کرد: پیش از اسلام در جزیره العرب به ویژه مکه بت پرستی رایج بود و افراد زیادی به بت پرستی رو آوردند و بت پرست شدند، که بعثت پیامبر اکرم(ص) به وقوع پیوست.

ماموستا سید محسن حسینی افزود: هر چند نبوت آخرین پیامبر الهی با مخالفتهای زیادی مواجه شد اما تحولات عظیمی در شکل گیری اسلام و نابودی بت پرستی به وجود آورد.

وی افزود: اکنون نیز دشمنان با اختلاف و تفرقه میان اهل شیعه و سنی و نادیده گرفتن خدمات نظام در صدد نابودی اسلام هستند اما روحانیون و مردم باید بسیار آگاه تر از گذشته باشند.

حجت الاسلام سعید عسکری مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، هدف از نامگذاری هفته وحدت را ایجاد همدلی و روح برادری بین مسلمانان با تأکید بر اصول و پرهیز از اختلافات جزئی برشمرد و افزود: مسلم است که به اهداف رسیده ایم، و دشمنی دشمنان نشان از موفقیت در حوزه وحدت اسلامی است.

۶ مهر ماه پیامبر اعظم(ص)، رهبری، اقتدار امت اسلامی و استکبار ستیزی، هفتم، پیامبر اعظم (ص) و تکریم مقام شهدا و ایثارگران، هشتم، پیامبر اعظم (ص)، اتحاد ملی، انسجام امت اسلامی در حمایت از آرمان قدس شریف و مبارزه با صهیونیسم جهانی، نهم پیامبر اعظم (ص، قرآن و اهل بیت (ع) محور اتحاد امت اسلامی، دهم پیامبر اعظم (ص)، زن و خانواده، مواسات و همدلی و یازدهم مهر ماه به نام پیامبر اعظم (ص)، نماز جمعه، مسجد و روحانیون نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha