مدیرکل آموزش و پرورش یزد: محدود کردن دانش‌آموزان دیگر جواب نمی‌دهد

یزد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش یزد گفت: شیوه محدود کردن دانش آموزان در مسائل مختلف دیگر به هیچ وجه جواب نمی‌دهد و باید نگاهی نو به قضایا داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، " محمد کاظم رحیمی نژاد " روز پنجشنبه در نشست فصلی مربیان و مسئولان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان افزود: کرونا شرایط جدیدی را در رفتار دانش آموزان ایجاد کرد که باید بر اساس آن کارهای آموزشی و پرورشی در مدارس انجام شود.

وی ادامه داد: کرونا حدود ۱۰ سال در رفتار دانش آموزان تغییرات جدیدی را به وجود آورد و آن را جلو انداخت که قطعا دیگر شرایط به گذشته باز نمی‌گردد.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید برای موفقیت یک بار دیگر زبان پس از کرونا را در برخورد و عرصه تعلیم و تربیت دانش آموزان در سطوح مختلف بازخوانی کنیم؛ باید فرهنگیان و همه دست اندرکاران بپذیرند که شیوه ایزوله کردن و رفتارهای پرهیزکارانه در قبال نسل جوان پاسخگو نیست و باید طرحی نو در انداخت .

وی بیان کرد:باید برای زمان پس از کرونا که در آن قرار داریم نسبت به ترویج تقوای حضور اقدام کنیم تا نسل جوان اگر با گناه مواجه شد دچار سستی و آلودگی نشود.

وی گفت: محدود کردن دانش آموزان نه تنها در خانه که حتی در مدرسه و محیط اجتماعی هم بی فایده است و باید همه در کنار هم برای تقویت اعتماد به نفس آنها برنامه داشته باشیم.

همچنین مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان یزد گفت: جهاد تبیین محور اصلی برنامه‌های این تشکل در سال تحصیلی جاری در مدارس و میان دانش آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد: محدود کردن دانش‌آموزان دیگر جواب نمی‌دهد

حسین میرشریف افزود: باید شورای تشکل‌های دانش آموزی در سطح مناطق و شهرستان‌های استان راه اندازی و با تعامل ماموریت پرورشی و آموزشی خود را انجام دهند.

وی اظهار کرد: اجرای طرح عضو گیری، تقویت هیات‌های انصارالمهدی (عج)، همکلاسی آسمانی و لشکر فرشتگان جزو برنامه‌های محوری انجمن‌های اسلامی است.

در پایان این نشست که در تالار فرهنگیان یزد برگزار شود توسط مدیرکل آموزش و پرورش استان و مسئول اتحادیه دانش آموزان یزد به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داده شد.

استان یزد ۲۸۰ هزار دانش آموز دارد و تشکل انجمن اسلامی در اکثر مدارس فعال است.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha