سفر غیرمنتظره دبیرکل ناتو به کی‌یف/ از جزئیات چه می‌دانیم؟

تهران – ایرنا – "ینس استولتنبرگ" دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز پنجشنبه در سفری غیرمنتظره به کی‌یف با "ولودیمیر زلنسکی" رئیس جمهور اوکراین دیدار و درباره وضعیت جنگ و نیازهای نظامی اوکراین با وی گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایرنا از آسوشیتدپرس، زلنسکی در خصوص دیدارش با دبیرکل ناتو گفت: استولتنبرگ موافقت کرد در جهت جلب اعضای ناتو به منظور ارائه سیستم های دفاع هوایی بیشتر به منظور حفاظت از نیروگاه ها و زیرساخت های انرژی اوکراین تلاش کند.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین حملات مداوم روسیه را که به گفته وی اغلب مناطق غیرنظامی کشورش را مورد حمله قرار می دهد، از جمله ۴۰ حمله هواپیماهای بدون سرنشین در طول شب گذشته را به دبیرکل ناتو یادآوری کرد.

سفر غیرمنتظره دبیرکل ناتو به کی‌یف/ از جزئیات چه می‌دانیم؟

زلنسکی گفت: «در مواجهه با چنین حملات شدیدی علیه اوکراینی‌ها، شهرها و بنادر ما که برای امنیت غذایی جهانی حیاتی هستند، ما به افزایش فشار بر روسیه و تقویت دفاع هوایی خود نیاز داریم.»

رئیس جمهوری اوکراین اظهار داشت: «جهان باید ببیند که روسیه چگونه ضعیف می شود تا ارزش های مشترک ما در نهایت پیروز شود.»

سفر غیرمنتظره دبیرکل ناتو به کی‌یف/ از جزئیات چه می‌دانیم؟

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی نیز در این دیدار گفت: ناتو قراردادهایی به ارزش ۲.۴ میلیارد یورو برای اوکراین تدارک دیده که شامل گلوله های ۱۵۵ میلی متری هویتزر و موشک های هدایت شونده ضد تانک و مهمات تانک می شود.

سفر غیرمنتظره دبیرکل ناتو به کی‌یف/ از جزئیات چه می‌دانیم؟

وی خاطرنشان کرد: «هرچه اوکراین قوی‌تر شود، به پایان دادن به تجاوز روسیه نزدیک‌تر می‌شویم. روسیه می‌تواند سلاح‌ها را زمین بگذارد و به جنگ خود پایان دهد. اوکراین این گزینه را ندارد.»

به گفته دبیرکل ناتو، «تسلیم اوکراین به معنای صلح نیست. این به معنای اشغال وحشیانه روسیه است. صلح به هر قیمتی اصلاً صلح نخواهد بود.»

اوکراین از همیشه به ناتو نزدیکتر است

روزنامه پرشمارگان لو فیگارو فرانسه نیز با انتشار گزارشی از این دیدار، به نقل از استولتنبرگ، نوشت: «اوکراین از همیشه به ناتو نزدیکتر است. به نوبه خود، اطمینان می‌دهم که الحاق کی‌یف به این ائتلاف تنها "مسئله زمان" است.»

بر اساس این گزارش، دبیرکل ناتو در حالی که متحدان اوکراین از دادن جدول زمانی برای الحاق کی‌یف به این پیمان نظامی در آخرین اجلاس این سازمان در ماه ژوئیه در لیتوانی خودداری کردند، اظهار داشت: «ما هر کاری انجام می‌دهیم تا لحظه پیوستن اوکراین به ناتو را نزدیکتر کنیم.»

استولتنبرگ ضمن محکوم کردن آنچه «توهمات امپریالیستی مسکو» می‌نامید، مدعی شد که ضد حمله اوکراین علیه ارتش روسیه «به آرامی در حال تقویت است».

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha