وزیر کشور: ساخت و ساز اطراف حرم رضوی با هماهنگی آستان قدس باشد

مشهد - ایرنا - وزیر کشور با انتقاد از برخی بلندمرتبه سازی‌های ناهمگون با حرم مطهر رضوی در سال‌های گذشته گفت: در تمامی ساخت و سازها و پروژه‌های اطراف حرم باید نظر آستان قدس رضوی اخذ و هماهنگی‌های لازم با این نهاد انجام شود.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری آستان قدس، احمد وحیدی روز پنجشنبه در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی در مشهد اظهار داشت: با همکاری استانداری خراسان رضوی همه تلاش خود را برای کاهش مشکلات زائران به کار خواهیم بست.

وی درباره راهکارهای رفع مشکلات زائران و پیگیری از وزارت راه و شهرسازی درخصوص قطار سریع السیر تهران - مشهد و آزادراه حرم تا حرم نیز قول مساعدت داد.

تولیت آستان قدس رضوی هم در این دیدار گفت: براساس آمارها بیش از ۸۰ درصد زائران با وسایل نقلیه شخصی به مشهد مقدس مشرف می‌شوند، از این رو موضوع تامین پارکینگ در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر و حریم حرم رضوی یکی از نیازهای مهم زائران و از اولویت‌هاست.

حجت‌الاسلام احمد مروی همچنین با اشاره به تقاضاهای روزافزون برای سفر زیارتی با قطار به مشهد مقدس، خواستار تسریع در اجرای عملیات قطار سریع‌السیر تهران - مشهد شد.

وی گفت: از دیگر پروژه‌هایی که تحقق آن در مدت زمان کوتاه تری قابل تحقق بوده، پروژه آزادراه حرم تا حرم است؛ بخشی از این آزادراه اجرایی شده که تکمیل و اجرای کامل آن بسیار می‌تواند در تشرف زائران به مشهد مقدس تسهیل‌گر باشد.

وزیر کشور امروز به منظور بازدید از معبر زمینی مرز «دوغارون» واقع در شهرستان تایباد خراسان رضوی وارد این گذرگاه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha