برنامه فرمانداری مشهد نگاه به شرق این کلانشهر است

مشهد - ایرنا - فرماندار مشهد گفت: باید در این شهرستان با برنامه حرکت کرد و یکی از برنامه ها نگاه به شرق مشهد است لذا توجه و نگاه ما به شهرهای کوچک به ویژه رضویه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن داوری روز پنجشنبه در آئین بهره برداری از سامانه پایش تصویری شهر رضویه افزود: در این راستا باید مسیر تشرف به حرم حضرت رضا (ع) نهادینه شود یعنی تشرف از خیابان طبرسی به حرم با تشرف زائر از شهر رضویه به حرم با راه اندازی مترو به یک اندازه زمان بر باشد.

وی گفت: تا ۱۰ سال قبل برنامه هدفمندی در این خصوص نداشتیم اما امروز به دنبال آن هستیم که رضویه را به یک مرکز خدماتی و صنعتی در شهرستان تبدیل کنیم.

فرماندار مشهد به برنامه ریزی در زمینه توسعه مسکن ملی در رضویه اشاره و اضافه کرد: طبق توافقات صورت گرفته با آستان قدس رضوی مقرر شد بخشی از اراضی این آستان به شهر رضویه الحاق شود و بخش دیگری در قالب نهضت ملی مسکن برای متقاضیان این مجموعه در شهر مشهد و رضویه مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: به متقاضیان طرح فرزند آوری نیز در شهر رضویه زمین داده می شود تا هم سرریز جمعیت مشهد از این طریق در رضویه اسکان یابند از طرفی منبع درآمدی برای شهرداری این شهر ایجاد شود.

داوری به راه اندازی فعالیت های صنعتی در رضویه تاکید کرد و گفت: رونق کارگاه های صنعتی، درآمدزایی و سکونت بیشتر در شهر رضویه موجب توسعه اقتصادی این شهر تازه تاسیس خواهد شد.

وی نظم و تمیزی شهر رضویه را مرهون تلاش متولیان امور شهری دانست و گفت: چشم انداز آینده شهر رضویه روشن است.

فرماندار مشهد اضافه کرد: فاضلاب شهری اولین آسیبی بود که در شهر رضویه شناسایی شد و نخستین اقدامات برای رفع این مشکل پیگیری شد و بودجه لازم برای آن تخصیص یافت.

وی از اجرای طرح های جمع آوری فاضلاب و الگو شهر رضویه با وجود کمبود منابع تشکر کرد و گفت: متناسب با جمعیت، بودجه مناسبی برای ساماندهی فاضلاب این شهر تخصیص یافته است.

سامانه پایش تصویری رضویه به بهره برداری رسید

امروز سامانه پایش تصویری و دوربین های نظارتی این شهر با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

شهردار رضویه نیز در این مراسم گفت: شهرداری رضویه از سال ۱۳۸۰ در این شهر مستقر شده و شروع به فعالیت کرده است اما تاکنون هیچگونه نظارتی بر تردد در عبور و مرور در این شهر وجود نداشته است.

مصطفی مهرافروز افزود: یکی از اولویت های شورای دوره ششم و شهرداری رضویه تمرکز بر نصب دوربین های نظارتی بوده است که پس از پیگیری های متعدد اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار رضویه ضمن تامین اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال در کل شهر رضویه محقق شد و امروز به صوت رسمی راه اندازی همه سامانه به اتمام رسیده و طرح افتتاح شد.

وی گفت: در حال حاضر ۳۰ دوربین نظارتی و پلاک خوان در سطح شهر رضویه و بیش از ۲۰ دوربین در ساختمان های وابسته به شهرداری رضویه نصب شده و به بهره برداری رسیده است.

شهر رضویه با ۱۴ هزار نفر جمعیت به عنوان نزدیک‌ترین شهر به مشهد، ۱۷ کیلومتر با حرم مطهر رضوی فاصله دارد.

شهرستان مشهد در قالب سه بخش مرکزی، رضویه و احمدآباد دارای چهار شهر مشهد، رضویه، بینالود و مُلک آباد، حدود ۴۰۰ روستا و آبادی و چهار میلیون نفر است.

بخش رضویه شامل شهر رضویه و ۵۴ روستا حدود ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha