استاندار گلستان: ایجاد کنسولگری ترکمنستان در گرگان مورد بررسی قرار گرفت

گرگان- ایرنا- استاندار گلستان گفت: در ادامه سفر به ترکمنستان و در دیدار با وفا حاجی‌اف قائم مقام وزیر امور خارجه‌ این کشور ، ایجاد کنسولگری ترکمنستان در شهر گرگان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی استانداری گلستان، علی‌محمد زنگانه اظهار کرد: در این مذاکرات توافقات خوبی صورت گرفت که یکی از آن‌ها ایجاد کنسولگری ترکمنستان در شهر گرگان است که مقرر شد طرفین وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزارت خارجه ترکمنستان این موضوع را به جد دنبال کنند

وی بیان کرد: تسهیل تردد مسافری و ایجاد ظرفیت تجارت چمدانی از طریق مرز اینچه‌برون و آسان‌سازی صدور رویداد تجار از دیگر موارد مطرح شده در دیدار با قائم مقام وزارت امور خارجه ترکمنستان بود.

وی ادامه داد: بررسی مشکلات زیست محیطی، توسعه گردشگری در بنادر ترکمن ایران و ترکمن‌باشی ترکمنستان، رفع مشکل رانندگان، راه‌اندازی بزرگراه از بندر ترکمن‌باشی تا اینچه‌برون به عنوان یه طرح مهم و راهبردی راهبردی مورد تاکید قرار گرفت.

استاندار گلستان گفت: موضوع دیگر مورد بررسی در این دیدار، ضرورت احیای تالاب گمیشان به عنوان

تالاب گمیشان به عنوان تالاب مشترک ۲ کشور و ایجاد کمیسیون دائمی برای برگزاری مراسم سالروز مختوم‌قلی فراغی شاعر مشهور ترکمن بود.

زنگانه بیان کرد: در این سفر، عزم جدی‌تر طرف ترکمنستانی مشهود و ملموس بود که امیدواریم نتیجه آن، حل مشکلات موجود و توسعه هر چه بیشتر روابط گلستان و ایران با این کشور باشد.

استاندار گلستان برای گسترش مراودات تجاری با همسایگان، سه‌شنبه چهارم مهر به همراه تعدادی از مسوولان استان راهی ترکمنستان شد تا مقدمات عملیاتی‌شدن تفاهم نامه همکاری بین این گلستان و استان «بالکان‌آباد» ترکمنستان فراهم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha