۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۲
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85242267
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روسیه ۱۱ پهپاد اوکراینی را منهدم کرد

۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۲
کد خبر: 85242267
روسیه ۱۱ پهپاد اوکراینی را منهدم کرد

تهران-ایرنا- وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد که پدافند هوایی روسیه ۱۱ پهپاد اوکراینی را شبانه منهدم کرده است. یکی از این پهپادها بر فراز منطقه «کالوگا» و ۱۰ فروند دیگر بر فراز منطقه «کورسک» بوده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: در طول شب منتهی به ۲۹ سپتامبر (۷ مهر)، تلاش دیگر کی‌یف برای حمله تروریستی با هواپیماهای بدون سرنشین به تأسیساتی در خاک روسیه خنثی شده است. سامانه‌های پدافند هوایی ۱۱ پهپاد اوکراینی را منهدم کردند. یک پهپاد بر فراز منطقه «کالوگا» و ۱۰ فروند دیگر بر فراز منطقه «کورسک» بوده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای اوکراینی پس از آنکه چندین مکان استراتژیک خود را در ماه های گذشته از دست دادند و تلفات زیادی را متحمل شدند، دست به دامن حمله با هواپیماهای بدون سرنشین شده اند.

پس از آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین در روزهای پایانی ماه فوریه (اسفند) سال گذشته، آمریکا و متحدانش در ناتو به شکل چشمگیری حمایت نظامی از کی یف را افزایش دادند و میلیاردها دلار کمک نظامی به این کشور ارائه کردند.

آمریکا که پیشتر بمب‌های خوشه‌ای و مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده را در اختیار اوکراین قرار داده‌ بود، اینک برای ارسال موشک دوربرد «اتکمز» (ATACMS) چراغ سبز نشان داده‌ است.
سامانه‌های موشکی دوربرد ارتش آمریکا موسوم به «اتکمز»، بردی بین ۷۰ تا بیش از ۳۰۰ کیلومتر دارند و اوکراینی‌ها مدت‌ها استدلال کرده‌اند که این موشک‌های دوربرد برای حمله به عمق مواضع روسیه در امتداد خط مقدم ۹۶۵ کیلومتری دارای اهمیت بسیار هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha