۸۰ هزار نفر از نمایش رزمی دفاع مقدس در استان یزد دیدن کردند

یزد- ایرنا- معاون فرهنگی سپاه الغدیر یزد گفت: تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر از اقشار مختلف مردم از نمایش رزمی حماسی مخصوص دفاع مقدس در استان دیدن کردند.

سرهنگ " سید حسین راسخی نژاد " روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اقشار مختلف مردم و خانواده‌ها از یزد و ۱۱ شهرستان دیگر استان با حضور در دهکده مقاومت در هشت شب گذشته از نزدیک نمایش رزمی حماسی رسم شیدایی را تماشا کردند.

وی با تبریک هفته دفاع مقدس و قدردانی از ۲۰۰ بازیگر اجرای نمایش و سایر دست‌اندرکاران و همراهی مردم و مسئولان ادامه داد: این نمایش شامل وقایع صدر اسلام، انقلاب اسلامی و حوادث مهم و تاثیرگذار تاریخ اسلام است که در ۹ بخش جداگانه از ۳۱ شهریورماه جاری در محل دهکده مقاومت یزد اجرا شد.

به گفته این مسئول، آخرین سخنرانی شاه ملعون، اولین بخش سخنرانی امام خمینی(ره) در بهشت‌زهرا، قائله کردستان، دموکرات و کومله، عملیات پاتک زید با حضور رزمندگان یزدی، پدیده داعش و مبارزات مدافعان حرم و شهادت سردار سلیمانی جزو این نمایش است.

راسخی بیان کرد: افزایش بصیرت و معرفت اقشار مختلف به خصوص نوجوانان و جوانان به حوادث مختلف انقلاب اسلامی و توطئه‌های ترکیبی دشمنان جزو اهداف اصلی اجرای این نمایش است و نقش هنر و فعالیت‌های فرهنگی در خصوص حوادث انقلاب باید برجسته شود.

۸۰ هزار نفر از نمایش رزمی دفاع مقدس در استان یزد دیدن کردند

بر اساس آمار موجود پنج میلیون ایرانی در جنگ تحمیلی شرکت کردند که از این تعداد افزون بر ۲۲۰ هزار نفر به شهادت رسیدند، از میان شهدای جنگ تحمیلی، ۱۶ هزار نفر در جریان بمباران مناطق مسکونی شهید شدند و بقیه در جبهه های نبرد به شهادت رسیدند.

در دفاع مقدس ۸۵ هزار نیروی بسیجی و ۴۸ هزار ارتشی، بیش از ۳۳ هزار دانش آموز، بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانشجو، ۸۸ مسیحی، ۱۸ کلیمی و ۹ زرتشتی در دفاع از خاک میهن شهید شدند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha