۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۴
کد خبر: 85242320
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس جمهوری فیلیپین: به دنبال دردسرآفرینی در دریای جنوبی چین نیستیم

تهران- ایرنا - رئیس جمهوری فیلیپین بعد از افزایش تنش کشورهای جنوب شرق آسیا با چین بر سر دسترسی به آب های استراتژیک دریای جنوبی چین، امروز جمعه با دفاع از حق حاکمیت و ماهیگیری کشورش در آب های دریای جنوبی چین گفت که کشورش در پی ایجاد مشکل در این منطقه از جهان نیست.

به گزارش روز جمعه ایرنا از تایمز آو ایندیا، گارد ساحلی فیلیپین در هفته جاری اعلام کرد حصار شناور ۳۰۰ متری که توسط چین برای مسدود کردن دسترسی به جزیره "شائول" در آب های دریای جنوبی چین که پکن بیش از یک دهه ادعای حاکمیت آن را دارد، را برداشته است.

"فردیناند مارکوس" رئیس جمهوری فیلیپین در نخستین اظهارنظرش درباره وقایع اخیر گفت فیلیپین حق ماهیگیری در منطقه انحصاری خود را حفظ می کند.

وی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: « آنچه ما برای دفاع از فیلیپین و حق ماهیگیری خود انجام می دهیم چنانچه صدها سال انجام می دادیم، ادامه خواهد یافت. به همین دلیل است که دلایل آنچه اتفاق افتاده را درک نمی کنم. درباره برداشتن حصار اقدام دیگری نمی شد اتخاذ کرد.»

گارد ساحلی چین درباره اقدامات اخیر فیلیپین جدال و مشاجره به راه انداخت. این درحالی است که آمریکا اقدامات فیلیپین را گامی شجاعانه خواند و بر تعهد خود برای دفاع از مستعمره سابق خود تاکید کرد.
چین که همواره جزیره شائول در دریای جنوبی چین را بخشی از خاک خود می داند اقدامات آمریکا در منطقه را تحریک آمیز خواند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha