هفت صیاد متخلف در سردشت دستگیر شدند

مهاباد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره، طی ۲ عملیات منسجم توانستند هفت صیاد متخلف را که اقدام به صید غیرمجاز ماهی در رودخانه «زاب» این شهرستان می‌کردند، دستگیر کنند.

خالد بایزیدی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این صیادان متخلف به صورت غیرمجاز و با استفاده از موتور برق در رودخانه «زاب» این شهرستان اقدام به صید ماهی می‌کردند.

وی اضافه کرد: پس از حضور ماموران یگان حفاظت هفت نفر صیاد متخلف دستگیر و با تشکیل پروده به مراجع قضایی معرفی شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: از این صیادان متخلف ۲ دستگاه موتور برق، چهار رشته تور ماهیگیری، ادوات صید ماهی و بیش از ۲۰۰ قطعه ماهی رودخانه‌ای کشف شده است.

بایزیدی با بیان اینکه صید با هرگونه ادوات غیرمجاز از جمله جریان برق ممنوع و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد، اظهار کرد: این کار باعث از بین رفتن زیستمندان و آبزیان شده و اکوسیستم رودخانه را از بین می‌برد.

وی یادآور شد: استفاده از موتور برق و جریان الکتریسیته موجب فلج شدن ماهی‌ها می‌شود و صیادان پس از تلف شدن ماهی‌ها، آنها را با تور از سطح آب جمع‌آوری می‌کنند؛ شعاع عمل این دستگاه با توجه به ولتاژ دستگاه متغیر است و علاوه بر ماهی‌ها، دیگر جانداران موجود در آب، مانند مارهای آبی را نیز از بین می‌برد.

بایزیدی از دوستداران محیط زیست این شهرستان خواست که در صورت مشاهده هرگونه تخریب و صید و شکار غیرمجاز حیوانات وحشی مراتب را به این اداره اطلاع دهند.

رودخانه زاب یکی از رودخانه‌های دائمی آذربایجان‌غربی است که از دامنه‌های زاگرس سرچشمه گرفته و پس از عبور از شهرستان پیرانشهر به سوی سردشت ادامه می‌یابد و پس از عبور از این شهرستان به طرف غرب جریان پیدا کرده و با ورود به خاک عراق سرانجام به دجله می‌ریزد.

شهرستان سردشت با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha