امام جمعه ساوه: ریشه اختلاف در دست سران استکبار است

ساوه - ایرنا - امام جمعه ساوه گفت: ریشه اختلاف و تفرقه امت اسلام در فرمان‌هایی دیده می شود که سرنخ آن در دست سران استکبار، صهیونیست و کشورهای عربی وابسته به آنها است.

حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به میلاد پیامبر اکرم(ص) و فرا رسیدن هفته وحدت، افزود: در زندگی بشری ۲ گونه اختلاف قبل و بعد از علم وجود دارد که نوع اول بدون آگاهی شکل می‌گیرد که با اندک تمرکز فرهنگی و آموزشی می‌توان آن را حل و فصل کرد.

وی اضافه کرد: اما در نوع دوم اختلاف که بعد از علم از سوی برخی پدید آورده می‌شود بلایی خانمان‌سوز است که با اقدامات فرهنگی همچون گرامیداشت هفته وحدت، نمی‌شود و باید اقداماتی گسترده‌تر برای آن انجام شود.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه در سال جاری به علت پیش رو بودن انتخابات، کشور در شرایط حساسی قرار دارد، افزود: باید همه مردم و بویژه به مسئولان و فرهیختگان جامعه هیچ لحظه‌ای از وحدت غافل نشوند و در رفتار، گفتار و نوشتار خود، در دامن اختلاف نیفتند.

امام جمعه ساوه تشتت و تفرقه را شکننده‌ترین عامل یک امت و ملت اعلام کرد و گفت: با وجود اینکه مسلمانان دومین گروه جمعیتی دنیا را به خود اختصاص داده‌اند اما به لحاظ آسیب‌ها، مشکلات، نزاع‌ها و اتلاف سرمایه‌های مادی و معنوی رکوردار جهان هستند.

وی یادآور شد: این درحالی است که ریشه و سرنخ این آسیب‌ها و چالش‌ها اختلاف و تفرقه‌هایی است که فرمان آن در دست سران استکبار و صهیونیست و کشورهای عربی وابسته به آنها بوده که وحدت لازمه پیروزی میدان‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

تقویت پایه‌های اقتصادی لازمه استقلال سیاسی است

وی با اشاره به اینکه دین به استقلال اقتصادی و سیاسی و فرهنگی در چارچوب اسلام تاکید دارد، افزود: هر ملتی ملت بخواهد این استقلال سیاسی و عرض اندام فرهنگی مقابل سلطه‌گران عالم را حفظ کند باید پایه‌های اقتصادی خود را محکم کند.

حجت الاسلام رحیمی یادآور شد: همچنین اگر بدنبال توسعه اقتصادی هستیم باید کار، کارگر و سرمایه‌گذاران را تقویت کنیم که این مهم بدون مصرف کالای داخلی امکان پذیر نیست.

وقف ایده‌ای برای مدیریت جامعه امور عام المنفعه است

رحیمی با اشاره به فرا رسیدن هفته وقف، افزود: وقف به عنوان اقدامی مستمر و مانگدار همواره مورد تاکید ادیان مختلف باست و دین اسلام با اتکا به این فرهنگ امت را به مشارکت فراتر در مدیریت جامعه بخصوص در حوزه عمومی و امور عام المنفعه ترغیب کرده است.

اقدامات مجاهدان عرصه امنیت قابل تقدیر است

امام جمعه ساوه همچنین با اشاره به ضربات سنگین سربازان گمنام امام زمان(عج) بر پیکر دشمن، گفت: کمیت و کیفیت اقدامات دقیق و سریع دستگاه‌های اطلاعاتی و مجاهدان گمنام این عرصه، در یکسال اخیر، تحسین‌برانگیز است و از همه مجاهدان عرصه امنیت و اقتدار کشور اعم از نیروهای مسلح و دستگاه‌های اطلاعاتی کمال تشکر را داریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha