به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله نوری همدانی، وی در دیدار گروهی از محققان تفسیر قرآن افزود: قرآن کتابی است که پیامش تاکنون به درستی به دنیا نرسیده و هر آنچه که هم رسیده، طبق تفاسیر دیگران بودهاست.
وی حرکت امام راحل را نیز برگرفته از قرآن دانسته و نتیجه آن را این انقلاب با عظمت توصیف نمود و خاطرنشان کرد که نگهداری از آن هم باید بر اساس تعالیم قرآن باشد ولی متاسفانه نه تنها هنوز به بعضی از دستورات قرآن عمل نمیشود بلکه خلافش در حال انجام است.
آیت الله نوری همدانی گفت: استاد عزیز و بزرگوار ما مرحوم علامه طباطبایی بعد از عمری در کنار قرآن بودن فرمودند: دو گناه را در قرآن بالاترین گناه دیدم؛ یکی دوستی کفار و دیگری ربا؛ امروز در کشور ما بعضی از بانکها و مؤسسات با دریافت بعضی از عناوینی که مصداق ربا است در حال دریافت ربا هستند و مردم را بیچاره کردند؛ هرچه هم میگویم توجه نمی کنند. مردم به ما نامه مینویسند و استفتائی به ما میرسد، ما هم میگوییم حرام است اما گوش شنوایی نیست؛ البته گزارش میدهند ما درست کردیم ولی در عمل در حال انجام است و شاید هم علتش عدم نظارت باشد.
وی اظهار داشت: قرآن با فقر و جهل و بی عدالتی به شدت مخالف است و انتظار این است که مسئولان به اینها رسیدگی کنند و نگذارند به این انقلاب و نظام آسیب برسد.
آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: دشمن در حال تبلیغات گسترده علیه انقلاب و اصل اسلام است و بدانید اگر به وظیفه عمل نکنیم این تبلیغات اثر خواهد گذاشت؛ همین تبلیغات، فضایی ایجاد کرد تا عدهای بخواهند انتقام خود را از امام بگیرند ولی به جوانان عزیز که امام را ندیده اند و یا به بخاطر کوتاهی های صورت گرفته آن مرد الهی را نشناختند عرض می کنم امام مردی بود که جز خدا با کسی معامله نمی کرد، در ولایت اهل بیت (علیهم السلام) ممتاز بود و دلش مملو از محبت مردم بود.
وی گفت: بنده همان اعتقادی که از اول به راه امام داشتهام امروز بیشتر معتقدم چون هدف ایشان را الهی میدانم و اعتقادشان بود که این انقلاب زمینه ساز ظهور شود، بر این اساس بنده از اصل نظام و انقلاب و ولایت فقیه حمایت صریح میکنم؛ البته مشکلات و ضعفها را به صراحت بیان میکنم و معتقدم مردم بسیار خوب هستند و باید قدر آنها را دانست و به آنها خدمت کرد و مشکلات شان را حل نمود کلام امام که فرمود: «مردم ولی نعمت ما هستند» را مسئولان باید در عمل در نظر بگیرند.
وی با اشاره به این موضوع که علمای بزرگ معمولاً بخاطر شرایط زمان بیشتر به مباحث روایی پرداختند، گفت: شاید در آن زمان لازم بود تا براساس آن روایات صحیح، تفسیر حقیقی از آیات در آینده استفاده شود.
وی با تاکید بر اینکه ما باید پاسخ تهمتهایی که در تفاسیرعامه به ما زده شده است را در یک فضای علمی واستدلالی بدهیم ودلایل خود رابیان نماییم افزود: ما همانطور که امام راحل و قبل آن آیتالله العظمی بروجردی فرمودند قائل به تقریب هستیم ولی به آن معنی نیست که حقایق و دلایل خود را کتمان کنیم، در طول تاریخ فضای مناظره بوده است، در عین اینکه به عقاید هم احترام میگذاشتند و از اهانت به هم پرهیز داشتند.
نظر شما