۶ هزار و ۵۰۰ نفر در نمین از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند

اردبیل - ایرنا - طرح آبرسانی به روستای حور شهرستان نمین با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال و تامین آب آشامیدنی ۶ هزار و ۵۰۰ نفر با حضور جمعی از مسئولان استانی و اهالی منطقه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا ، علی نیکزاد نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی روز جمعه در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش‌های آبفای اردبیل برای تکمیل طرح‌ها و تسریع در رفع مشکلات مردم استان در حوزه آب و فاضلاب گفت : یکی از کارهای خوب شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل که موجب عزت و شرف نظام اسلامی است ، حضور در مناطق محروم و آبرسانی به این مناطق است.

علیرضا نعمت سلطانی ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل هم در این آیین با قدردانی از خیر روستای حور که زمین مورد نیاز برای احداث ایستگاه پمپاژ را اهدا کرده است، درباره اقدامات فنی و مهندسی این طرح عمرانی گفت: برای این طرح یک ایستگاه پمپاژ، اجرای خط انتقال با لوله پلی‌اتیلن به‌طول ۲ هزار و ۱۰۰ متر ، اجرای نیرو رسانی به‌طول بیش از ۲ هزار متر و حفر یک حلقه چاه با ۱۶ لیتر برثانیه آبدهی اجرا شده است.

وی اظهار کرد: منابع آب این طرح به‌ صورت مستقیم از چاه تامین می‌شود و ضروری است اهالی روستا از مصرف بی‌رویه آب خودداری کنند تا دچار کمبود آب نشوند.

به گفته علیرضا نعمت سلطانی ، بر اساس برنامه وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و تاکید استاندار اردبیل طرح‌های آبرسانی با هدف ایجاد زیرساخت‌های آبرسانی در روستاها اجرا شده و باید به‌صورت جهادی و بر اساس استانداردهای فنی با سرعت بیشتر اجرا شود تا علاوه بر افزایش شاخص بهره‌مندی آب آشامیدنی روستایی زمینه توسعه و آبادانی روستاهای محروم فراهم شود.

۳۰ شهر و ۹۹۱ روستای استان اردبیل زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل قرار داشته و ۴۰۱ هزار نفر جمعیت در مناطق روستایی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

نمین در ۳۰ کیلومتری شرق اردبیل در مسیر جاده اردبیل - آستارا واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha