۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۴
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85242571
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سردار پاشامحمدی: در دوران دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک کشور جدا نشد

کاشان _ ایرنا _ مشاور و دستیار معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در طول تاریخ در جنگ‌های مختلف طبق معاهده‌های تحمیلی و ضعف شاهان قاجار و پهلوی، هر بار بخشی از خاک سرزمین ایران جدا شده اما در دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک کشور به دشمن واگذار نشد.

له گزارش ایرنا، سردار علی پاشا محمدی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته کاشان، افزود: ما در هشت سال جنگ تحمیلی سربلند و پیروز شدیم اما در دوره قاجار با تهدید و ارعاب قدرت های آن زمان یک و نیم میلیون کیلومتر مربع از خاک کشور جدا شد.

وی افزود: در دوره فتحعلی شاه قاجار در قالب قرارداد گلستان و ترکمنچای آذربایجان و گرجستان از ایران جدا شد،در دوره محمدشاه قاجار انگلیسی ها افغانستان را از ایران جدا کردند و در دوره ناصرالدین شاه انگلیسی ها با یک تهدید کوچک شاه عهدنامه های ننگین گلداسمیت و آخال را علیه کشور ما منعقد می کنند و طی این قطعنامه ها ترکمنستان و بلوچستان پاکستان از ایران جدا می شود.

وی اظهار کرد: در دوره پهلوی اول اروند به عراق و آرارات به ترکیه بخشیده شد و در دوره پهلوی دوم بحرین را به آل خلیفه بخشیدند.

مشاور و دستیار معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد:امروزبه برکت دفاع مقدس قدرت بازدارندگی ما در سطح منطقه و بین الملل رسیده و اگر در جبهه مقاومت خوش می درخشیم به دلل تجارب دفاع مقدس است.

سردار پاشامحمدی گفت: نیروهای مسلح نظام مقدس جمهوری اسلامی از شاهکارهای ولی فقیه در جایگاه فرماندهی کل قواست که سپاه،ارتش و نیروی انتظامی و بسیج مردمی را متحد و منسجم در قالب یک لشکر الهی به کار گرفته است و این نظام را به قدرت بازدارندگی رسانده اند.

وی افزود: بسیج مردمی بالاترین سهم را در دفاع مقدس داشته و ۴۳ درصد شهدا متعلق به بسیج مردمی و آحاد ۲۲ گانه بسیج هستند.

وی اظهار کرد:بسیج یعنی قرارگاه حضور مردمی و حضرت امام خمینی(ره) فرمودند تشکیل بسیج در نظام اسلامی از الطاف خداوند متعال است و در هرکشوری نوای دلنشین بسیج طنین انداز شود چشم جهان خواران از آن کشور دور می شود.

مشاور و دستیار معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: باید قدردان بسیج و سبزپوشان سپاه پاسداران باشین چراکه حضرت امام خمینی(ره) فرمودند اگر سپا نبود کشور نبود و من از سپاه راضی هستم و ای کاش من هم یک پاسدار بودم.

سردار پاشامحمدی گفت: باید به نیروهای مسلح خود افتخار کنیم،دشمن به دنبال تخریب نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است،دفاع همچنان باقی است شهدا به رسالت الهی خود عمل کردند،دشمن جنگ ترکیبی علیه ما راه انداخته و باید در این شرایط باید جهاد تبیین توجه شود.

وی افزود:در دوران دفاع مقدس،نظام سلطه به سرگردگی آمریکا به دنبال سرنگونی نظام اسلامی بود،صدام جهنمی مدعی بود که ۶روزه به تهران می رسد اما ملت ایران با بهره گیری از مکتب حیات بخش اسلام و رهبری پیامبرگونه ولی فقیه و با حضور وحدت بخش و ایثارگرانه آحاد امت حزب الله پیروز میدان شد.

وی اظهار کرد: ۳۴ روز مقاومت مردمی در دروازه های خرمشهر قهرمان ستون زرهی نظام سلطه را متوقف کرد،در جنگ نابرابر پیروز میدان شدیم.

مشاور و دستیار معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: در ماده ۶ قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت دبیرکل این سازمان موظف به معرفی متجاوز شد و در سال ۱۳۷۰ دبیرکل وقت سازمان ملل متحد صدام جهنمی را به عنوان متجاوز به دنیا معرفی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha